Moore war and Branson - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu Moore war and Branson - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu

Moore war and Branson

Door: jipleendertse

Blijf op de hoogte en volg Jip

12 September 2010 | Verenigde Staten, Norman

Pff, inmiddels is het een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb. Het is dus weer tijd voor een blog.
Vorige week vrijdag was Moore War, de grote football-game van het jaar. Mijn school speelt dan tegen Westmoore. Overal in de school hangen posters met lions (onze schoolmascotte) tegen jag’s (schooldier Westmoore). Waarbij de lions natuurlijk winnen… ’s Ochtends gaat iedereen eerst naar de gym voor een assembly. Wat betekent dat alle spelers van het footballteam worden voorgesteld.
Begeleid door band, (ja we hebben serieus een eigen band) cheerleading team, en pom team. Deze assembly is vooral om de school in een soort van sfeer te krijgen voor de wedstrijd. Die avond was het inderdaad druk in het stadion. Uiteindelijk stonden we na 3 kwarts 14-0 achter. Het laatste kwart begonnen we een beetje te spelen en kwamen we terug tot 21-14. Maar de touchdown om ons naar overtime te halen lukte niet. Onderschepte pass op de 10 yard lijn met nog 1 seconde op de klok…. Verloren, helaas. Maar het was wel echt gaaf om mee te maken. Een paar duizend mensen bij een highschoolgame… Vervolgens op zaterdagochtend vroeg op, in de auto naar Branson. Dat weekend, een aantal shows gezien, een spiegeldoolhof, een 5D filmpje (3D+ bewegende stoelen, water en je moest op het scherm schieten). ‘s Nachts geziplined (aan zo’n koord op hoogte naar een lager punt glijden) waarvan een lijn op de kop gedaan (GAAF!). De magieshow was ook gaaf,een verdwijnende helikopter, terwijl je eronder, boven en naast kon zien…! Erg veel leuke dingen gedaan dat weekend, was leuk. We hadden een lang weekend, vanwege Labour day en waren dus maandag en dinsdag vrij. Maandag kwamen we terug van Branson. Dinsdag gingen we bij Steve’s werk lunchen. Daarna weer naar school. Amanda was vrijdag jarig en we wilden haar een surprise party geven. Daar dus de rest van de week druk mee bezig geweest. Was erg leuk! Het geheim houden is wel het leukste deel. Verder hard getraind deze week en na school een beetje door Moore gereden met vrienden. Blaren dankzij mijn nieuwe basketbalschoenen (inmiddels al nauwelijks last meer van). Vrijdagnacht nog met een groep gebasketbald op onze driveway, er is wel licht van de garage maar je mist de bal toch af en toe:p. Op zaterdag flink lang blijven slapen… Ik was ontzettend moe, dus dat was wel nodig. Daarna de OU football-game gekeken (OU is Oklahoma University en het team waar we fan van zijn). Het zou een spannende wedstrijd zijn tegen Florida State maar het werd een walk over:D! Vervolgens wilden we uit eten en naar de film, maar we hadden niet genoeg tijd om de film te halen. Dus was het plan om een film te huren en die te kijken. We hadden de stereo en ontvanger (connectie ding tussen geluid, dvdplayer en tv) echter gebruikt voor Amanda’s feest. Toen we die weer binnen haalden, kregen we het echter niet aangesloten. Dus dat ging niet door. Inmiddels ga ik toch hier mijn rijbewijs halen! Echt super veel zin in!

Jip

• 12 September 2010 - 21:53

Hanneke:

Hi Jip,

Eerder had ik al wel het een en ander van je gelezen, maar nog niet gereageerd. Jeetje wat kun jij een lappen schrijven, leuk om te lezen!
    Het is fijn dat je reis goed is gegaan en dat je daar een prettige plek hebt.

groetjes,
    Hanneke (en de Jagertjes)

• 13 September 2010 - 15:51

Dini V.d.Berg:

Hoi Jip,
    zo te zien heb je een enorm druk programma, maar wel erg leuk. Succes met het halen van je rijbewijs. Is het nog steeds 100x makkelijker dan in Nederland?

• 14 September 2010 - 10:10

OpaOmaHa:

Lieve Jip,
    Vandaag,Dinsdag
    14 sept,6 weken geleden,
    begon je grote reis en heel fijn dat je ons met je mooie verslagen .zo mee laat leven met al je belevenissen. Veel liefs en ... succes met de rijlessen!!

• 14 September 2010 - 14:29

Opa En Oma Zeeland:

Lieve Jip,
    Wat leuk je belevenissen
    te lezen,zo fijn om ook te horen dat het goed met je gaat.
    Je rijbewijs halen,super zeg liefs.

• 15 September 2010 - 16:31

Peter:

Ha Jip,
    Dat football gebeuren is echt Amerikaans! je lijkt de spelregels al aardig te kennen...wellicht nog leuker dan basketballen in de nacht? Heb je gezien dat Terpstra bijna een Vuelta-etappe heeft gewonnen? zo zijn we weer even bij met sportnieuws! ps hier is het herfst. en bij jou?

• 15 September 2010 - 18:28

Karin:

hey Jip, Heb net het weer in Oklahoma even aangepast. We kregen wat medelijden met je want het was er nog kouder dan hier. Nu kunnen we allemaal weer zien dat je echt heerlijk weer hebt: zonnig en warm :)!

• 15 September 2010 - 22:15

Ries:

He, oe zit-dat-noe mee't die moore war... duurt 't noe een jear vo daje die terug kan pakke? en voere ze die oorlog alleen mee rugby of ok mee andere sporten, tennisse of voeballe of zo? Nou de hroete he Ries