the fair en rijbewijs - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu the fair en rijbewijs - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu

the fair en rijbewijs

Door: jipleendertse

Blijf op de hoogte en volg Jip

01 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Norman

Whazzup?

Het duurde even voor ik bedacht had wat ik twee weken terug ook alweer gedaan heb. Maar ik weet het weer. Op zondag de speakers opnieuw aangesloten en vervolgens the Hangover gekeken. Verder zaterdag voor de eerste keer naar de fair geweest. Ik was behoorlijk moe dus eigenlijk niet van plan om te gaan, maar toen aan het begin van de avond mijn buurjongen tot niet al te laat bleek te gaan vanwege zijn carview (ik had niet echt de energie om na 12 uur thuis te komen en de volgende ochtend vroeg op te staan) ben ik toch maar gegaan. De fair oftewel de kermis hier is echt ontzettend groot. Podium met live muziek, gebouwen waar winkels uit de buurt dingen verkopen, een soort autobeurs, de vele kermisattracties en nog meer etenskraampjes. Gespecialiseerd in gefrituurd eten als hotdogs in een soort gefrituurde broodlaag (corndog) of gefrituurde kaas, ook in de broodlaag. Erg lekker! Later zelfs nog gefrituurde cola gegeten… Eigenlijk alleen rondgelopen, beetje verbaasd bij de grootte van de fair, en de gekke hoeveelheden eten.

Op vrijdag weer naar een football wedstrijd geweest,dit keer tegen Southmoore. Nog even terugkomen op Moore War, we spelen nog wel vaker tegen Westmoore nog 1 keer in football en ook in de andere sporten. Maar vooral de eerste football wedstrijd in het jaar is heel groot. Bij de wedstrijd tegen Southmoore moest basketball water verkopen. Dus tijdens het grootste deel van de wedstrijd willekeurig mensen aangesproken om water te verkopen, voor het kopen van trainingskleren enz. Was wel grappig om te doen. Deze wedstrijd verloren we met een iets te groot verschil (40 punten ofzo) om verder op in te gaan. Simpel gezegd: Our football team sucks. Zaterdag gingen we maaien, ik had de oude maaier van Steve’s moeder, en die moest om de paar minuten opnieuw opgestart worden. Toen ik dit voor de vierde of vijfde keer deed kwam er opeens een enorme hoeveelheid witte rook onder de motor vandaan, snel sleutels eruit en wegwezen. Ik moet zeggen ik schrok me kapot! Daarna OU gekeken en uit eten geweest bij een Mexicaans restaurant. Echt supergoed!

Zondagochtend met Steve en Sherry naar de fair. Opnieuw corndog en gefrituurde kaas gegeten (echt niet normaal lekker.) Verder turkey leg (wist niet dat die zo groot waren) en gefrituurde cola gegeten. Ja, gefrituurde cola, ik heb geen idee hoe ze het deden maar het was opnieuw iets met gefrituurd brood maar dan met cola smaak. Erg apart om een keer te eten. Dinsdag op de hunting lane gewerkt, een bepaalde soort gras geplant dat herten erg lekker schijnen te vinden. Steve had op iets van 6 plaatsen, vlakbij de stands waarin ze zitten tijdens het jagen, het gras al weggehaald. Op een plek bleek er een nest met een of ander steekbeest te zitten. Deze kwamen achter de buurman aan. Inmiddels begrijp ik hoe het er uit ziet als iemand wordt belaagd door bijen en ‘danst’. Het was eigenlijk wel grappig...

Zaterdag opnieuw OU gekeken, en opnieuw wonnen we. Morgen spelen we tegen Texas, the Red River Rivalry, een soort van Ajax-Feyenoord. Afgelopen zondag opnieuw naar de fair geweest met de buren (ja opnieuw) en deze keer een armband gekocht voor alle attracties. Erg leuke dag gehad. Verder wist ik niet dat het mogelijk was om te lang te zijn voor een achtbaan. Maar er was echt een lengtelimiet, (heb me er maar aangehouden omdat een van de buurkinderen te klein was en iemand op hem moest letten). Verder opnieuw te veel gefrituurde dingen gegeten, echt een superleuke dag gehad.

Dinsdag was het de bedoeling om een aantal takken rond de ‘stands’ op de hunting lane doormidden te zagen. Zodat het zicht beter was, en de herten makkelijker in de buurt van de stand konden komen. De kettingzaag startte echter niet toen we daar waren. Uiteindelijk hebben we woensdag de kettingzaag van de buren geleend en dit alsnog gedaan. Verder op dinsdag foto’s voor het jaarboek genomen. Op woensdag ontzettend vroeg opgestaan om mijn theorietest te doen voor mijn rijbewijs. Ze kunnen maar een bepaald aantal mensen per dag hebben en de wachtrij begint rond 5 uur ’s ochtends. Omdat Sherry naar haar werk moest en ik naar school waren we er dus om 5 uur… Uiteindelijk om 8.20 de test gedaan (20 vragen, je moet er 15 juist hebben) en geslaagd! Dit betekent dat ik auto mag rijden zolang één van mijn gastouders ernaast zit, echt superblij ben ik hiermee! Voor de rest op doordeweekse dagen de afgelopen weken vaak na basketball gebleven om te schieten, lay-ups of partijtjes te spelen en inmiddels om te dunken! Vanaf volgende week trainen we niet meer met 70 man maar wordt het gesplitst in 3 groepen. Ik zit in de JV, varsity (zeg maar het team) groep. Hier ben ik echt superblij mee!!

Verder was het vandaag HOMECOMING. Waarom het is en waarom het homecoming heet, heeft niemand me nog kunnen uitleggen. Wat het is begrijp ik inmiddels. ’s Ochtends is er een assembley (het zelfde als voor Moore War), dit keer heb ik er foto’s van gemaakt. Er zijn voor elk jaar kandidaten voor Homecoming King and Queen. Zij komen in gala outfit de gym binnen, het volkslied wordt gespeeld, Cheer en Pom dansen en de andere najaarsteams werden voorgesteld, softball en volleyball. Na de assembley is er een parade met alle sportteams, en clubs (drama, talen enz.) op versierde trailers, of zoals basketball gewoon achterin een truck. Vanuit de trucks of trailers wordt snoep naar de mensen langs de kant gegooid. De kandidaten voor Homecoming King and Queen rijden voorop. Volgens mij is dat het doel, de kandidaten laten zien, maar zeker ben ik niet. Vanavond spelen we dan de Homecoming game, waar ik zo meteen heen ga. Inmiddels ben ik weer bij met mijn blog. Sorry dat het zo lang duurde, maar ik had maar niet genoeg tijd om mijn blog af te schrijven. Verder zal ik wat foto’s toevoegen (ja mam, eindelijk.)

• 02 Oktober 2010 - 07:24

Aniek:

jip ik vind het een super leuk stukje!
    liefs

• 02 Oktober 2010 - 08:13

Jeroen&linda:

fijn dat het zo goed gaat aan de andere kant van die enorme plons water. Wat wij uit het stukje begrijpen voel jij je goed thuis daar, en doe je mee aan the american way of life.
    Groetjes van ons allemaal

• 02 Oktober 2010 - 11:03

Peter:

Ha Jip,
    spannende verhalen hoor! Hoe is het afgelopen met de maaier? Ik begrijp dat de parade wel lijkt op de tourkaravaan (ps heb je gezien dat Contador betrapt is? Zelf zegt ie dat ie te veel gefrituurd vlees heeft gegeten...). Die Assembly ziet er prachtig uit. Ik ben al weer benieuwd naar je volgende blog (autorijden en dunken!)

Ps wij komen als sportprestaties niet verder als Harry's night (Avond van Harrie). Wel 2x gewonnen samen met je zus...

• 02 Oktober 2010 - 12:47

Hortense Otten:

Ha die Jip,

volgens mij ben je al aardig ingeburgerd. A real American. En dat eten...daar gaat wel een grote fascinatie van uit.
    Leuk om te lezen en ook te zien hoe je het hebt. Verhalen spreken dan veel meer. Hier gaat alles zo zijn gangetje. Volgende week op werkweek naar Berlijn .
    Groet,
    je juf Duits

• 03 Oktober 2010 - 10:05

Ries:

Ha Jip, J éid wé behoorlik druk heho. Leuke foto's, da's wé wat anders dan de zeeuwse klei,dat ziek wé! Oor'di dat hos(gras) hepland of zoaie je di wat anders? Dat snoep strooie dée men ok helijk an de Tour dienke. Zie-je de herten wé eens? of eet je ze alleen me? hefrituurd zeker! Doei, Ries.

• 05 Oktober 2010 - 15:54

Opa En Oma Zeeland:

Lieve Jip.
    Wat een belevenissen,
    en wat een eten,gelukkig
    kun jij wel wat hebben.
    We zijn net als de boerin
    Rianne wel benieuwd wat er met de herten gebeurd
    Slachten jullie die zelf?
    Grapje.We horen het nog
    wel in een volgend blog.
    liefs.

• 08 Oktober 2010 - 16:26

Marc D:

Heey Jip, echt super man al die belevenissen.
    jullie hebben wel lekker ontbijt daar zie ik al :P
    Is je klas ook beetje gezellig?
    Of zit je meer te basketballen, je lengte is er iig al hahaha.

ik heb een gitaar gekocht, hopelijk kan ik snel al stukjes spelen :D

Spreek je later vriend
    Grtz
    Marcie

• 15 Oktober 2010 - 08:42

Gregory:

Woow lang verhaal kerel!

Wel echt heel gaaf. Ik ben jaloers :P Mooi dat je je theorie gehaald hebt en ook lekker mag rijden.

Veel plezier nog en ik spreek je!

Grtz