halloween - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu halloween - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu

halloween

Door: jipleendertse

Blijf op de hoogte en volg Jip

21 November 2010 | Verenigde Staten, Norman

Wat ik in mijn vorige blog helemaal vergeten ben te vertellen is dat wij op 13 oktober (ja dat is inmiddels al een tijdje geleden) een aardbeving hebben gehad. Tijdens ons eerste uur op school begon opeens de vloer te trillen. Het duurde maar een aantal seconden maar het was toch wel aardig gek… De aardbeving was 5.1 op de schaal van richter.
Inmiddels al een paar weken geleden maar op maandag 18 oktober was het Steve zijn verjaardag. We hadden een rangefinder voor hem gekocht. Daarmee kan je bepalen op welke afstand een voorwerp (bijvoorbeeld een hert zich bevindt). Dinsdag en woensdag vroeg naar bed gegaan omdat ik niet echt lekker was. Op woensdag kregen we eindelijk onze trainings kleren namelijk shirt en basketballshorts. Daarna op donderdag autogereden naar steve’s mam haar huis. Steve was daar aan het opknappen en Sherry moest een cheque afgeven en ik mocht rijden, Gaaf!

Op vrijdag ben ik met Amanda, Kacie (vriendin van Amanda) en Kacie’s vriendje naar een ijshockeywedstrijd geweest. Dat was echt ontzettend gaaf! We zaten op de eerste rij achter het plexiglas, wat een halve meter van je af was. IJshockey spelers zie je tegen het glas aan knallen,en beginnen op 3 meter van je vandaan te vechten. Als ze gaan vechten is het helm af, handschoenen op de grond en rammen. Op het moment dat een van de twee de ander echt begint te raken halen de scheidsrechters ze uit elkaar. Voor mijn gevoel kon ik de puck een keer recht op me ogen af zien vliegen. Ik schrok me kapot toen de puck recht voor me was en vlak voor mijn neus tegen het glas aan knalde. Was echt een gave ervaring om naar deze wedstrijd te gaan kijken.
Op zaterdagochtend samen met Steve gaan jagen. Helaas regende het, dus 4 uur in een boom gezeten in de regen, GEK? Nee, hoor valt best mee. We zagen een kleine 6 pointer. Toen Steve het geluid van een klein mannelijk hert (met een soort roep dingetje) maakte, kwam het op ons af rennen. Ik heb er een foto van gemaakt, die had ik al bij de vorige blog toegevoegd. Zaterdag middag wilde Sara naar een Halloween-achtig iets van haar oude basisschool. Ik mocht erheen rijden en terug en haar ’s avonds weer ophalen. Het was best cool om wat langer op een dag te rijden.
De maandag erna heb ik niet veel gedaan, de buurjongen heeft de fourwheeler van zijn oom en tante bij hun huis dus we hebben met zijn tweeën allebei op een fourwheeler een beetje in de tuin rondgecrost. Toen het net donker was vloog er voor mijn neus op eens een enorme uil weg. Ik dacht even dat ik hem zou raken...

Op woensdag had Sherry hulp nodig met het verplaatsen van kasten voor de girls scouts naar een nieuwe opslag. Er zouden meer mensen komen helpen maar uiteindelijk waren het alleen Steve en ik die de kasten op de trailer mogen laden, ermee langs de carwash om ze schoon te maken en ze weer uit laden. Daarna wel een banana hot fudge sundae gegeten bij Braum’s. Een soort fast food restaurant dat vooral bekend is voor het ijs… Echt heerlijk die dingen.
Op donderdag iets typisch Amerikaans gedaan. Het was dit weekend Halloween en dat houdt dus in dat er pompoen gecarvt wordt. Ik dacht dat alleen door kleine kinderen gedaan wordt maar dat is hier veel algemener. Samen met de Caleb, Amanda, Sara, Amanda’s vriendje en nog 2 vrienden van ons. Was cool om te doen alhoewel de tanden van mijn wolf er een beetje uit zagen alsof het konijnentanden waren.

Op vrijdag gingen we na school eerst naar red lobster, het seafood restaurant. Super goed gegeten, kreeft, krab, garnalen. Daarna gingen we naar een spookhuis buiten in het bos. Bij een spookhuis had ik altijd in gedachten dat het iets binnen was, wel niet dus. Dit is een stuk afgezet bos, het was echt gaaf. Om te beginnen is het behoorlijk laat en in de middle of nowhere. Het is dus DONKER. Er hangen wat lichtjes zodat je in elk geval een paar meter vooruit kan zien. In het begin ga je een tunnel in, pikkedonker en je hebt het gevoel dat er elk moment iemand vanuit de zijkant je kan laten schrikken. Ik moet eerlijk toegeven aardig eng, als je die tunnel uitkomt is er een matras in de grond gelegd waardoor je tot je enkels wegzakt en je het gevoel hebt dat je in drijfzand beland… Een flink aantal personen later hoor je achter je een auto starten en zie je twee koplampen op je afkomen, inclusief het geluid van een versnellende auto. In het begin heb je zoiets van oh nep, gewoon rustig doorlopen maar als dat ding steeds dichterbij komt, heb je toch het idee van wow maar even aan de kant. Meteen hierna ligt er weer een matras. Blijkbaar waren er mensen in mijn groep die wegrenden voor de auto en hier dus onderuit gingen want toen ik over de matras heen liep, viel ik bijna over 3 mensen die op de grond lagen… Aan het eind word je uitgezwaaid door een aantal kettingzagen. Oftewel een goed spookhuis!
Op zaterdag ging ik met Hana en Caleb truck or treaten oftewel verkleden en langs de deuren voor snoep, ook hiervan dacht ik dat het alleen voor kleine kinderen was. Maar ik zag ongeveer even veel kinderen van een wat oudere leeftijd dan jongere kinderen. Verkleden is hier toch het makkelijkst als cowboy, mijn buitenschoenen aan overhemd aan in mijn broek proppen en een van Ssteve zijn cowboyhoeden op (foto’s bijgevoegd). Echt een superleuke avond gehad.
Op zondag samen met Hana, Caleb en nog wat vrienden naar een spookhuis in downtown Oklahoma City geweest. Wel het geniale aan een spookhuis is de mensen die bang zijn… Verder is zelf af en toe schrikken ook leuk. Hana en haar vriendin waren behoorlijk bang, haar vriendin Sarah moesten we op een gegeven moment zelfs verder duwen en op het eind was ze zo bang dat ze aan het huilen was… Echt ontzettend gelachen in het spookhuis en ook eromheen. Het was leuk!
Nou Ik loop nog steeds bijna 3 weken achter maar goed, dat komt van de week wel, ik heb namelijk geen school vanaf woensdag!

  • 23 November 2010 - 16:43

    Je Zusje!:

    leuk verhaaltje jip!

  • 23 November 2010 - 18:26

    Peter:

    ha Jip, dat is spannend, zo'n ijshockey-wedstrijd. Hier nadert de eerste ijstijd, dus ik haal m'n schaatsen vast uit 't vet. Ook in Boomstede hebben we een beetje Halloween gevierd, maar dat kan niet tippen aan jouw wolf. en wat een gave foto. je lijkt al een real american!

  • 24 November 2010 - 08:42

    Ries:

    Hey Jip,
    Jái we eel wat gedae en beleeft! Mos je ok zinge om snoep te kriegen of ist a henoeg a je as cowboy op de stoepe steht? Mee kasten langs de carwash da vin'k we een super idee, heweun op een karre leae en ne VanHalst rieje, dat za toch mee de banke ok we he? Je ea trouwens we mooie pompoenen! O ja en bi de ijshockey biette ze di mekore ok? dat doe ze bie Ajax (Suares) a je tegenstander te vee op je voeten steht en je we us een keer verliest zet je je tanden heweun in z'n schoure! de hroete van Ries

  • 24 November 2010 - 15:52

    Opa En Oma Zeeland:

    Lieve Jip,

    Leuk weer je verhaal te lezen.
    Je ziet er perfect uit als cowboy,
    verleden jaar Zwarte Piet nu dit
    minder werk,maar ook leuk.
    Enge spookhuizen hebben jullie
    daar,misschien iets voor op de
    Ruiterplaat?
    Liefs.


  • 06 December 2010 - 13:08

    Karin:

    Ha die Jip,

    Ben benieuwd hoe je sinterklaas in de USA was. En geen zorgen over de pepernoten in april nemen we bergen chocolade pepernoten mee voor jou en de andere pepernoten fans. Enne Hanneke, sorry dat we het sinterklaastijdperk zo naar voren en achteren uitrekken!!

    Jip ik kijk al weer uit naar je volgende blog!!

    dikke knuffel van je moeder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Norman

Highschool year!

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2011

I'm coming home!

13 Juli 2011

Afscheid

30 Juni 2011

Graduation!

05 Juni 2011

twee weken met mijn ouders en zusje

29 Mei 2011

familie en prom
Jip

Deze keer hou ik een blog bij over mijn belevenissen in Nieuw Zeeland en Australië. Ik reis eerst twee weken door Nieuw Zeeland om daarna een half jaar in Melbourne te gaan studeren.

Actief sinds 02 Juli 2010
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 56390

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 04 Augustus 2015

Semester in Australië

03 Augustus 2010 - 30 November -0001

Highschool year!

Landen bezocht: