halloween tot thanksgiving - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu halloween tot thanksgiving - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu

halloween tot thanksgiving

Door: jipleendertse

Blijf op de hoogte en volg Jip

15 December 2010 | Verenigde Staten, Norman

Wel hierbij dan eindelijk mijn volgende blog, het is inmiddels al behoorlijk lang geleden.
Ik ga toch maar gewoon verder waar ik was gebleven met vertellen. Amanda is coach van een basketball team voor 11 en 12 jarigen. Ze hebben training op maandag, daar ben ik dus gaan kijken. Amanda vindt het erg leuk om te doen dus dat is wel vet. De dag erna hadden we weer een scrimmage (oefenwedstrijd). Donderdag was de laatste footballgame van het jaar, dat is erg groot hier. Eromheen wordt een senior night gehouden, de laatste keer dat de seniors in hun eigen home stadium spelen. Helaas verloren, maar het was wel een gave ervaring. Na de wedstrijd gaan alle seniors het veld op om een grote cirkel te vormen. Was wel een apart moment, behoorlijk veel mensen die moesten huilen, en dan sta jij daar ehh, tsjaa… Was best gek. Daarna vrijdag uit eten geweest bij een supergoed Mexicaans restaurant waar we eigenlijk best regelmatig eten. Daarna op donderdag naar de voorstelling van drama geweest. Het was de Pink Panther. Echt een verschil met de musicals bij ons op school, is best wel te zien dat er meer tijd in gestoken wordt. Daarna nog een beetje rondgehangen en ’s avonds gebowld. Ik kwam erachter dat Steve en mijn buurman in bowling leagues gespeeld hadden… Ik had veruit mijn hoogste score ooit met 149 en dat was genoeg om de eerste ronde te winnen maar daarna gooiden ze beiden ergens in de 160 en dat was matig. Maandag hadden we een drukke dag met een scrimmage bij een andere highschool. Dat betekende erheen in de schoolbus, die dingen zijn behoorlijk krap voor mijn knieën, ik heb een twee persoons plek nodig… Verder natuurlijk ook mijn hoofd aan het dak gestoten. Daarna moesten we spullen voor graduation bestellen. De dag erna hadden we een scrimmage tegen de coaches als openingsnight van het seizoen. It was pretty awesome, ook al verloren we. Ooit een ref gezien die zelf op doel schiet en de bal blockt??? Ik wel, onze hoofdcoach. De twee dagen daarna hadden we zware training. Op vrijdag kregen we vlak voor de training te horen dat van een van onze spelers zijn moeder plots was overleden aan een hersenbloeding. Dat was wel echt heel erg vreemd om mee te maken. Echt een rotdag. ’s Avonds naar SAW 3D geweest, was wel een goede film. Op zaterdagochtend hadden we nog een scrimmage, was wel erg gek vanwege die jongen zijn moeder. Hij was er wel, waren ook best veel mensen om hem zeg maar te steunen, zelf voor de eerste keer in een scrimmage gescoord, ik begin wat beter te worden… Daarna uit eten geweest en zondagochtend wezen jagen en er kwam familie langs, was wel gezellig. De week erna was niet veel bijzonders. Op vrijdagavond gingen we met een aantal ploeggenoten bij Bobo’s eten. Is een kraampje in een niet supergoede buurt waar ze gefrituurde en gerookte kip verkopen. Je eet het met honing eroverheen en het is echt super goed. Het is zeg maar ook een begrip in het team geworden, wel grappig.
Zaterdag ging ik opnieuw jagen, dit keer zelf ook met een geweer. Ik heb er op een geschoten maar miste helaas. Dat was de enige die we vanuit de stand zagen. Toen we vervolgens naar beneden klommen om te kijken of ik raak schoot stond er een mannetjes hert te kijken… Toen ik probeerde mijn geweer te pakken rende die helaas weg… Vervolgens gingen we in de tuin oefenschieten en na twee of drie schoten komt opeens de hond van de buren langs rennen, dus wij hebben zoiets van wat doet die nou? Hij is normaal namelijk bang voor schoten. Dus wij roepen, hij rent stug door, dus wij kijken waar die heen rent, staat er een groot mannetje te kijken hoe ik sta te schieten…. Echt gek… Toen we daarna weer terugreden, zagen we nog een groot mannetje die we niet konden schieten. Zo zagen we dus 4 herten op een dag waarvan 3 in het kleine beetje dat we niet konden schieten… Zondag gingen we weer jagen maar geen succes, de jongere buurjongen wel, die schoot een 5 pointer. Gaaf voor hem!
Op dinsdag en woensdag hadden we onze laatste scrimmages voor het seizoen zou starten. We spelen behoorlijk wisselend, dan een quarter heel goed, dan een quarter heel slecht. Hopelijk lukt het om in de wedstrijden het slechte eruit te krijgen en goed te spelen…
Mijn volgende blog gaat verder bij Thanksgiving, typisch Amerikaans en iets waar ik me behoorlijk op verheugde! Deze keer zal ik proberen hem wat eerder te plaatsen.

  • 15 December 2010 - 20:44

    Aniek:

    leuk!
    en ook je foto's! die basketbalfoto blijft mijn favoriet!

  • 17 December 2010 - 14:00

    Peter:

    Ha Jip,
    je maakt heel wat mee daar in de USA! Ging die bal erin? Hier ligt een dik pak sneeuw. Deze week geschaatst met Henk Angenent en gepraat over het nieuwe talent Kay Reus in zijn ploeg. Henk zag nog wel wat verbeterpuntjes voor mij....Bij jullie ook vorst?

  • 18 December 2010 - 08:50

    Dini:

    Gave basketballfoto....

  • 18 December 2010 - 09:53

    Ries:

    J'ei wee nie stille hezete, 't is leuk om te lezen wee a je toch oal me bezig bin! Je ste wee hoed op de foto, ik vinde oak die basketbalfoto de mooisten, was t oak raak? Nou me hoed bluve mikke dan scoor je wea, is 't vandeage nie dan merehe!
    De hroeten van Ries

  • 20 December 2010 - 15:25

    Opa Oma Ha:

    Lieve Jip, Fijn weer je blog te lezen. Wij hebben niet (raak) geschoten, maar krijgen een ...haas... met Kerst, deze week geschoten door de broer van Greet Broekhuizen!! We denken veel aan je. Liefs Opa en Oma.

  • 20 December 2010 - 20:27

    E,E,Jordi,Demi:

    Mooie verhalen mooie plaatjes! Leuk om te horen dat je het naar je zin hebt. Wij wensen jou vanuit heel koud Maarssen fijne feestdagen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Norman

Highschool year!

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2011

I'm coming home!

13 Juli 2011

Afscheid

30 Juni 2011

Graduation!

05 Juni 2011

twee weken met mijn ouders en zusje

29 Mei 2011

familie en prom
Jip

Deze keer hou ik een blog bij over mijn belevenissen in Nieuw Zeeland en Australië. Ik reis eerst twee weken door Nieuw Zeeland om daarna een half jaar in Melbourne te gaan studeren.

Actief sinds 02 Juli 2010
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 56383

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 04 Augustus 2015

Semester in Australië

03 Augustus 2010 - 30 November -0001

Highschool year!

Landen bezocht: