Thanksgiving! - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu Thanksgiving! - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu

Thanksgiving!

Door: jipleendertse

Blijf op de hoogte en volg Jip

28 December 2010 | Verenigde Staten, Norman

Op donderdag was het Thanksgiving, de andere typisch Amerikaanse feestdag. Het idee is een beetje als kerst bij ons: bij familie langs en eten, nog meer eten en dan nog eten. De typische Thanksgiving maaltijd is kalkoen met vulling. In de ochtend ging ik met Steve jagen, weer niets…. Voor lunch kwam de familie van Steve’s moeder's kant langs. Het was best gezellig, veel gegeten (foto’s toegevoegd) en een beetje gebasketbald. Ik had voor het toetje ijspaleis gemaakt, oftewel ijs uit de oven. Aangezien niemand geloofde dat het mogelijk was en ik maar bleef zeggen dat het kon was het wel een beetje spannend of het lukte. Maar gelukkig ging het goed en het was ook nog lekker! Daarna gingen we naar Steve’s vader en hebben we daar weer gegeten, samen met een van Steve’s broers. Het was een erg leuke dag en gaaf om een Amerikaanse Thanksgiving mee te maken!
Op vrijdag hadden we geen school en ben ik samen met mijn buurjongen iets gaan doen wat we al een tijdje van plan waren. Het is hier iets heel erg bekends. To go mudding. Het idee is: neem een fourwheeler, 4*4 aandrijving truck en een modderpoel. En ga er vervolgens doorheen crossen. Nou is onze vijver in de tuin bijna droog, dus geschikt als modderpoel. We gebruikten Caleb’s fourwheeler. Het was echt een van de gaafste dingen die ik ooit gedaan heb. Recht door het midden van de vijver lukte helaas niet, je kwam vast te zitten. Caleb probeerde het door vol gas de vijver in te gaan. Maar zo snel als hij in het water kwam, zaten zijn wielen vast…. Salto voorover plat op zijn rug het water in. Helaas niet gefilmd maar zag er echt supergrappig uit. Het probleem was dat het eind november was, het water was dus ijs- en ijskoud. We zijn er dus al snel mee opgehouden. Omdat ik vreselijk onder de modder zat, kon ik het huis niet in en moest ik eerst onder de tuinslang om een beetje schoner te worden. Ik herinner me nog een tuinslang na een kroosvijver toen ik klein was, en dat was zo vreselijk koud… Maar nu was ik al zo koud dat de tuinslang warm aan voelde!!! Vervolgens een half uur gedoucht om schoon te worden. Het deed mij een beetje denken zwarte piet spelen. Dezelfde moeite om schoon te worden… Daarna gingen Caleb en ik jagen, we zagen wel herten dit keer, maar helaas miste hij.

Daarna gingen we op zaterdag naar Sherry’s vader voor nog een Thanksgiving maaltijd! Weer lekker veel gegeten, kalkoen, ham en een aantal heerlijke toetjes. Verder nog met Tyler (het neefje) gespeeld. ’s Avonds op de weg terug zijn we naar kerstverlichting gaan kijken. Bij dit huis hadden de mensen een flink aantal kerstlichten die bewogen op de muziek van een eigen radiostation. Dit kon je vanuit de auto bekijken. Dat was echt supergaaf!
Op zondag het huis in kerstsfeer gebracht met versiering, hiervan heb ik ook foto’s toegevoegd. De rest van de schoolweek verliep voor mijn gevoel ontzettend langzaam. Op donderdag werd Sara haar beugel eruit gehaald en daarom kon ze ’s ochtends gaan jagen met Steve. Sara schoot er dit keer een. Een heel klein mannetje waarvan het gewei eigenlijk niet te onderscheiden was, ze dacht een vrouwtje te schieten maar dat bleek dus niet zo uit te pakken…
Om vrijdag hadden we onze eerste wedstrijd tegen Edmond Memorial. Het team dat als eerste geplaatst is in heel Oklahoma, het eerste team, Varsity, verloren behoorlijk ruim, mede omdat we twee van onze basisspelers misten… Ook het tweede team, jv, waar ik in zit verloor, niet ruim maar we misten teveel makkelijke schoten. Zelf geen speeltijd gehad.
Op zaterdagochtend gingen we weer jagen, weer niets… Daarna Steve geholpen met het leegruimen van zijn moeder's huis. Daar zaten behoorlijk wat oude meubels tussen die naar de sloop gingen. Caleb en ik konden het niet laten om die een beetje te slopen, dat was wel grappig om te doen. ’s Avonds naar Due Date geweest. Dat was een grappige film!
Op zondagochtend weer gaan jagen zonder succes. Daarna de rest van Steve’s moeders huis leeg geruimd.
Bedankt voor de reacties op mijn vorige blog en nee dat schot ging er helaas niet in.

  • 28 December 2010 - 19:23

    Karin:

    Lieve Jip,
    Heerlijk om weer zo'n lekker lang verhaal van je te lezen. Ik moest ook meteen aan de tuinslang denken toen je klein was met Klaartje en Tim. Die kalkoen ziet er echt heerlijk uit.....
    Kzz Karin

  • 29 December 2010 - 12:16

    Jeroen:

    Hoi Jip,
    wat leuk om weer een blog van je te lezen. Fijn dat het zo goed met je gaat, volgens mij geniet je er intens van. Wij hebben 2e kerstdag je foto's laten zien aan familie, erg leuk.
    En, ik ben het helemaal met Karin eens, die kalkoen ziet er heerlijk uit hahaha. Jip, groeten van Bo&Micha, die hebben het nog regelmatig over je.gr Jeroen

  • 29 December 2010 - 18:05

    Hortense:

    Ha die Jip,
    ben je de Kerstdagen een beetje goed doorgekomen? Heerlijk...zo'n kerstvakantie...nog 4 dagen en dan mogen we weer aan de slag!
    Als ik het allemaal zo lees heb je het ontzettend naar je zin. Gelukkig maar.
    Op dit moment wil ik je een heel gelukkig en gezond 2011 wensen.Wen niet teveel want we zien je graag iver een paar maanden in nederland terug!!!
    Groetjes,
    Hortense Otten

  • 30 December 2010 - 23:05

    Ries:

    He Jip,
    da zie t'r lekker uut! Lekker knoeie deu de slik. Noe eije an je 'n eige vee werruk om wee schoon te oren, me an die 4X4 wieler tog oak wee? Heje di mee ne de carwas? En bluuft eut luchtfilter we droge, bin benieuwd of an 't merruge ok nog start! Ier e men oak een berg slik, de 20 cm sneeuw is jammer henoeg wee weg!
    Hoeie jaarwisseling en een helokkig nieuwjaar eee! Heje oak vuurwerruk afsteke of doe ze dat nie bie jooder?
    Hroete, Ries

  • 01 Januari 2011 - 09:44

    Peter:

    Ha Jip,
    een mooi modderballet, daar in de poel! Inmiddels is het bij jou ook 2011. Happy new year!

  • 03 Januari 2011 - 15:00

    Opa En Oma Zeeland:

    Lieve Jip,
    Toen je als klein ventje op de boerderij logeerde,vond je het ook leuk om met een oud driewielertje te "ploegen"dan is dit modderbad
    nog wat anders.
    Liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Norman

Highschool year!

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2011

I'm coming home!

13 Juli 2011

Afscheid

30 Juni 2011

Graduation!

05 Juni 2011

twee weken met mijn ouders en zusje

29 Mei 2011

familie en prom
Jip

Deze keer hou ik een blog bij over mijn belevenissen in Nieuw Zeeland en Australië. Ik reis eerst twee weken door Nieuw Zeeland om daarna een half jaar in Melbourne te gaan studeren.

Actief sinds 02 Juli 2010
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 56500

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 04 Augustus 2015

Semester in Australië

03 Augustus 2010 - 30 November -0001

Highschool year!

Landen bezocht: