December:D - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu December:D - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu

December:D

Door: jipleendertse

Blijf op de hoogte en volg Jip

16 Januari 2011 | Verenigde Staten, Norman

De dinsdag daarna hadden we de grote basketbal wedstrijd tegen Westmoore, Moore War. De tweede wedstrijd van het seizoen en de grote derby van het jaar. Onze assistent-coach ging ongeveer 7 jaar geleden hier naar school en zijn speech voor de wedstrijd was in het kort: Ik haat Westmoore, alsjeblieft win deze wedstrijd. Helaas werden we in de jv wedstrijd afgedroogd. In de varsitywedstrijd verloren we met 3 punten verschil echt totaal onnodig en vooral door onze eigen fouten. Als het missen van veels te veel free throws. Op donderdag, vrijdag en zaterdag hadden we een basketbal toernooi. Hier gingen we na school heen in de schoolbus. Op donderdag wonnen we onze eerste wedstrijd! Vrijdag speelden we heel goed in de eerste helft maar verloren we onnodig in de tweede helft, ongeveer hetzelfde als op zaterdag.

Voor de wedstrijd had ik een EF christmas party in Tulsa. Dat was een kerstbijeenkomst met andere EF studenten waar we dus andere EF studenten konden leren kennen. Dat was wel echt ontzettend leuk, het was grappig om met andere mensen te spreken die dezelfde ervaringen als jij hebben. Daarnaast waren er nog een aantal Amerikaanse meisjes waar ik erg leuk mee gesproken heb en we gaan nog een keer met een groep afspreken. Het was echt een ontzettend leuke dag. Ook omdat ik terug mocht rijden wat ongeveer anderhalf uur was op de snelweg. Was gaaf om een langere tijd achter elkaar te rijden.
Een van de grappigste dingen om hier te doen is mensen iet te vertellen over Nederland dat voor mij hartstikke gek klinkt. Maar mensen geloven het toch. Zo heb ik iemand laten geloven dat in plaats van paarden racen, honden racen wij dat met leeuwen doen. Hij zocht een uur op internet erover en kwam de volgende dag op school dat hij het niet meer geloofde. Als ik dat aan iemand vertel als een verhaal zegt vrijwel iedereen: echt??? Dat is gaaf! Vertel ik het aan iemand als iets dat ik mensen laat geloven, dan lachen ze als het iets heel geks is dat mensen het geloven… Het is wel ontzettend grappig om mensen zulke verhalen te vertellen als grap. Verder heb ik de vraag gehoord of we in mijn land computers hebben en auto’s. Echt grappig!

Dinsdag hadden we de volgende basketbalwedstrijd. Omdat JV na 3 periodes flink voorstond kreeg ik voor de eerste keer speeltijd! Dat ging behoorlijk goed ik had 2 punten (1 basket) en ik geloof 2 rebounds in een paar minuten. Mijn coaches waren ongelofelijk boos dat we met de groep die normaal niet speelt, een 20 punt voorsprong bijna weggaven… Ze zeiden wel dat ik het goed deed! Wel echt gaaf om een keer echt te spelen in een wedstrijd! De varsity wedstrijd verloren we helaas bij 4 punten, weer een onnodig ‘klein’ verlies. Wat we echt ontzettend gaaf was om te zien was dat een van onze spelers één van hun spelers 1 op 1 verdedigde op hun helft. De bal stal en vervolgens dunkte. De wedstrijd was op regionale tv en ik begreep dat van iemand dat de commentator gek werd…

Op woensdag gingen we naar Chickasha, dat is ongeveer een uur rijden waar ze een park helemaal verlicht hadden met kerstverlichting. We gingen eerst uit eten bij een restaurant waar ze erg goed vlees hadden. De kerstverlichting was gaaf om te zien, ik zal foto’s toevoegen.

Op vrijdag ging ik met Caleb en Hana snowtubing, sleeën op een rubberen band. Dit was niet in echte sneeuw maar op een soort van ijs/sneeuw in het baseball park in Oklahoma City. Het was een leuke, gezellige avond!
Op zaterdag was er een christmas party bij Hana thuis. Het was best gezellig, ook spelen ze hier een bepaald spel genaamd Dirty Santa. Iedereen koopt een cadeau voor een bepaald bedrag. Vervolgens trek je nummers en mag je in die volgorde of een cadeau kiezen of een cadeau stelen van iemand anders. Best leuk om te doen, vooral omdat ik de 3 van de 4 keer dat ik het speelde met het leukste cadeau eindigde. Verder was dit de eerste keer dat ik ooit mensen heb zien overgooien met mensen… Was een erg leuke avond!

Op zondag was er een andere EF bijeenkomst, dit keer dichterbij, namelijk in Oklahoma City (OKC). Dit gastgezin had een super groot huis en hun eigen zoon had een boekenkast in zijn kamer waarachter er een gang liep naar een geheime kamer!!! Ik heb hier foto’s. Het was echt ontzettend gaaf opgezet, echt een wow effect. Ik geloof dat ik de paar dagen erna het ongeveer aan iedereen verteld heb. Echt supergaaf! Voor de rest was het een leuke party!
Daarna moesten we nog 3 dagen naar school voor de kerstvakantie. Waarin we dinsdag en woensdag toetsen hadden. Die zijn hier gelukkig niet al te moeilijk dus dat kwam goed. Op woensdag heb ik na school voor de eerste keer weer een voetbal aangeraakt. Ik moet zeggen dat ik het wel begon te missen en inmiddels echt zin heb in ‘soccer season’!

  • 17 Januari 2011 - 13:10

    Opa En Oma Haarlem:

    Lieve Jip, Wat leuk om je leventje daar verweg, nu weer zo dichtbij ons, te kunnen lezen en zien. Mooie feestverlichtings- en huiselijke foto's en dan je fantasie verhalen, dat ze dat dan ook nog "even" geloven...! Je verzint vast nog wel wat, succes, ook met school en sport. Liefs van ons.

  • 17 Januari 2011 - 14:39

    Aniek:

    echt super leuk!

  • 20 Januari 2011 - 15:42

    Opa En Oma Zeeland:

    Lieve Jip,
    Leuk je verhalen weer te lezen.Je verveeld je nog niet Amerika.
    Je zou ze ook nog kunnen vertellen
    dat we in Ned.Zeeland nog op klompen en in klederdracht lopen,
    maar dat zullen ze wel niet geloven.
    Groetjes.

  • 22 Januari 2011 - 19:10

    Peter:

    Ha Jip,
    leuk dat je al zo ver rijdt met een amerikaanse car. ben benieuwd naar je 'soccer' season! dat zal anders zijn dan die grote basketbal. Have fun!

  • 23 Januari 2011 - 10:27

    Ries:

    Hee Jip,
    Je zit je nei-he oaltiet nog nie te verveelen! Om die amerikanen van de banke te krieghen (mee basketbal) mo- je dus as een nederlanse KORFBALLER an je tegenstander vast klitte! Dan bin je zeker van een basisplekke, o ja je mot oak nog we even de balle oafpakke en score!!!
    Gelove dat ut we droge is dus ik ge even honderacen, de hroeten Ries.

  • 25 Januari 2011 - 19:47

    Karin:

    Hey Jip

    Mooie verhalen en foto's weer. Leuk te lezen en mee te beleven. Inmiddels is de kerst al weer ver achter ons maar wij hebben jouw amerikaanse kerstverhaal nog tegoed!! Ik kijk er naar uit! Enne je bent bijna een half jaar weg. We gaan nu aftellen. Ik kijk al uit naar 22 april. Dat is het toch al bijna?????
    XXX Karin

  • 01 Februari 2011 - 18:01

    Menno Uit Zaandam:

    hey, hoe gaat ie daar je bent een kop groter dan die hele famile! dit is de eerste keer dat ik iets schrijf, als jij weer terug bent zit ik mischien al in de brugklas en Sem in de 3e
    loete

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Norman

Highschool year!

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2011

I'm coming home!

13 Juli 2011

Afscheid

30 Juni 2011

Graduation!

05 Juni 2011

twee weken met mijn ouders en zusje

29 Mei 2011

familie en prom
Jip

Deze keer hou ik een blog bij over mijn belevenissen in Nieuw Zeeland en Australië. Ik reis eerst twee weken door Nieuw Zeeland om daarna een half jaar in Melbourne te gaan studeren.

Actief sinds 02 Juli 2010
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 56388

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 04 Augustus 2015

Semester in Australië

03 Augustus 2010 - 30 November -0001

Highschool year!

Landen bezocht: