Ingesneeuwd! - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu Ingesneeuwd! - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu

Ingesneeuwd!

Door: jipleendertse

Blijf op de hoogte en volg Jip

27 Maart 2011 | Verenigde Staten, Norman

(eind januari) Die zaterdag was het heerlijk weer buiten, 23 graden en een zonnetje. Dan zou je normaal gesprokken denken dat de lente begint. Dit is echter niet zo in Oklahoma… Op zondag gaan we bij ‘nana’ langs in het ziekenhuis. Het gaat al een stuk beter met haar. Ik mag rijden dus dat is wel gaaf. Verder slapen Sherri (de vrouw van Sherry’s broer) en Tyler deze week bij ons. Dit omdat Sherry op het werk hulp nodig heeft, nana kan immers nu niet werken. Dit betekent dat ik deze week voornamelijk op de bank slaap, of in Sara’s bed. Verder maken we het huis klaar voor de winter, batterijen en een kleine generator voor als de stroom uitvalt. Ook een verwarmer bij de waterpomp. Daarnaast brandhout op ons terras afgeschermd bij een zeil.

Op maandag avond komt de weersomslag. De temperatuur gaat snel naar beneden. De blizzard is op komst! De neerslag in het begin is lastig te omschrijven… Het is geen hagel maar ook geen sneeuw. Het is eigenlijk een ander soort ijs dat uit de lucht valt. Met een aanloop van 2 á 3 stappen kan je een behoorlijk stuk over de oprijlaan glijden, dit was wel gaaf! Verder was het ook heel erg hard aan het waaien. Onze flagpost ging wel heel erg hard op en neer door de wind. De vlag moest eigenlijk naar beneden gehaald worden om te voorkomen dat de flagpost zou breken. Sherri en ik gingen naar buiten om dit te doen. Verder was er namelijk niemand thuis. Sherri werd al snel een paar keer in het gezicht geraakt en ging weer naar binnen. Ik was iets slimmer en had mijn capuchon op en mijn rug naar de wind. Terwijl ik de vlag naar beneden haalde, werd alles op eens verlicht door een enorme lichtflits, dit werd een paar seconden later gevolgd door een flinke donderslag. Toen de vlag beneden was, ging ik snel weer naar binnen! Het was wel een gaaf gezicht.

Dinsdag was het ontzettend koud, de temperatuur lag in de ochtend rond -20 graden Celsius! Er is natuurlijk geen school vanwege de sneeuw. De wegen zijn onbegaanbaar zonder 4*4 aandrijving. Op de grond ligt een flink pak sneeuw. Op sommige plekken zak ik tot over mijn knieën weg, het zijn wel echte sneeuwheuvels want op andere plekken is het maar 5 tot 10 centimeter. Meer in het noorden van Oklahoma is er nog meer sneeuw gevallen. Met de sneeuw valt verder niet heel veel te doen. Caleb en ik proberen de sleeën, dat lukt niet omdat de sneeuw niet gepakt is. Redneck Sledding werkt ook niet want de fourwheeler komt vrijwel meteen vast te zitten. Tenslotte valt er ook geen sneeuwballengevecht te houden. De sneeuw plakt namelijk voor geen meter. Terwijl we bij Mitchell en Cheryl (de andere buren), warme chocolademelk drinken, laten ze de honden naar buiten. Ze hebben net een nieuwe hond en die komt niet terug. Natuurlijk kunnen we met zijn allen naar buiten in de kou om hem te zoeken,deels zoeken we vanuit Caleb’s truck. Het is veel te koud om de hele tijd buiten te lopen. Als we de pup uiteindelijk gevonden hebben zijn we een flink stukje van het huis vandaan. In plaats van in de achterkant van de truck te gaan zitten, besluit ik de achterkant vast te houden en me op deze manier laten mee trekken. Eindelijk een manier van sleeën gevonden die werkt. Tot dat ik vlak voor het huis even los moet laten omdat mijn voet achter een steen zat. Caleb besluit natuurlijk het gas dan even in te drukken dus ik kan de rest lopen… Het mooiste van de sneeuwstorm is dat de stroom niet uitgevallen is! Gelukkig!

Op woensdag is de sneeuw een beetje meer samengepakt. Na in de ochtend met Tyler gespeeld te hebben, gaan we in de middag sleeën. Dit was wel gaaf, de heuvel van de weg af in de richting van Mitch en Cheryl is behoorlijk lang dus we kunnen behoorlijk wat snelheid maken nadat we eerst een pad hebben gevormd. Sherry is met haar moeder ingesneeuwd in het ziekenhuis en Amanda’s vriendje is bij ons thuis ingesneeuwd. Steve gaat elke dag ‘gewoon’ naar zijn werk. Hij komt gelukkig niet vast te zitten. Sara en Tyler hebben griep, best vervelend.

Op donderdagochtend word ik wakker en het eerste wat ik doe is naar de badkamer en overgeven. Ik voel me de hele dag niet lekker en heb diarree, echt vervelend. Ik heb verder enorme last van mijn rug dus in bed liggen, voelt ook niet echt fijn. Ik heb echter geen koorts dus niet de griep die Sara en Tyler hadden. Op vrijdag voel ik me een stuk beter. De hele dag voornamelijk met Tyler gespeeld en verder wat bij de buren rondgehangen. Vandaag sneeuwt het zelfs nog meer! We hebben inmiddels al vier dagen geen school gehad vanwege de sneeuw!

Op zaterdag begon de sneeuw wat te smelten. Behalve dit was de sneeuw ook wat meer samengepakt. De fourwheelers konden dus eindelijk echt gebruikt worden. Sara liet mij niet op haar fourwheeler rijden. Dus Caleb en ik reden telkens allebei stukken op zijn fourwheeler. Mitchell reed ook buiten rond met zijn fourwheeler. Omdat er toch nog behoorlijk wat sneeuw lag, was het echt ontzettend gaaf om rond te crossen en donuts te maken, (stuur in een grote bocht houden en dan vol gas!!!). Ik kwam wel een aantal keer vast te zitten omdat ik niet echt supergoed ben in het rijden van dat ding! We probeerden ook nog de autokap achter de fourwheeler maar dit was teveel gewicht. We zaten eigenlijk de hele tijd vast! Ook met behoorlijk gas erop bochten maken, was leuk om te doen! Dit maakte vandaag echt een hele gave dag! Ruim een maand later zijn er nog steeds bandensporen te zien in het gras waar we vooral rond reden! Verder ook nog een sneeuwgevecht gehouden. Hierna maar naar binnen gegaan want het was toch wel heel erg koud buiten! ’s Avonds heb ik oliebollen gemaakt! Ik was dit rond oud en nieuw van plan maar toen was het er niet van gekomen. Nu was het eigenlijk wel erg oliebollen weer dus besloot ik die te maken. Ze waren best lekker geworden. Alhoewel ik zelf wel betere heb geproefd vond iedereen hier ze lekker!

Op zondag voel ik me weer niet zo lekker, het voelt alsof ik weer ziek begin te worden. ’s Avonds is echter de Superbowl en die kan ik natuurlijk niet missen! Het weer is vandaag een stuk warmer en vrijwel alle sneeuw is inmiddels van de weg af gesmolten. Steve en ik gaan het bij Mitch en Cheryl kijken. Behalve de Superbowl wedstrijd zelf is het ook bekend voor de reclames. Alle grote bedrijven lanceren dan hun nieuwe reclames en er zitten inderdaad wel een aantal grappige reclames tussen. Ik voel me ondertussen echter ronduit beroerd en we gaan dus na het 3e kwart naar huis waar ik in slaap val en later meet Sherry mijn temperatuur, ik heb nu koorts.

Maandag blijf ik dus ziek thuis. Dit
was wel jammer omdat ik ’s avonds het senior banquet mis. Ik kijk de rest van de Football wedstrijd af. De greenbay Packers verslaan de Pittsburgh Steelers uiteindelijk. Voor de rest doe ik niet zo veel. Dinsdag voel ik me een stukje beter maar ik besluit nog thuis te blijven om uit te zieken. Verder heb ik er ook niet zoveel zin in om op school niet lekker te worden. ’s Avonds verslaat ons Varsity team Norman north, een gave overwinning. Later in de avond/begin van de nacht volgt er een tweede sneeuwstorm…
Woensdag ben ik vrijwel de hele dag bij mitch and cheryl geweest. Thuis zijn met steeds dezelfde mensen, Sara, Amanda en Amanda’s vriendje begon een beetje te saai te worden. Wel een redelijk leuke dag gehad. Op donderdag moest ik op Tyler passen. De hele dag met hem op de Wii gespeeld. Wel leuk maar na 5 uur begint de Wii toch wel te vervelen. Inmiddels ben ik al 10 dagen onze eigen buurt niet uitgeweest!!! Vrijdag gingen we echter weer naar school toe. Ik had eigenlijk wel zin om weer in de bewoonde wereld te komen! (begin februari)

  • 27 Maart 2011 - 19:51

    Peter:

    Hey, snowman. dat ziet er winters uit! gave foto van de chair !

  • 29 Maart 2011 - 15:39

    Opa En Oma Zeeland:

    Joh,wat een winter beleefde je daar
    en nog ziek geweest,we hopen dat het nu een beetje lente wordt.
    Wat een leuke sneeuwvrouw en zo'n
    leuke boy erbij,dat zullen de meisjes
    ginds ook wel zien.
    Liefs.

  • 29 Maart 2011 - 16:08

    Aniek:

    leuk jip!
    xxxx

  • 29 Maart 2011 - 17:49

    Karin:

    Heerlijke lap tekst weer, boy!! Enne weet je dat er al bijna 16.000 keer gekeken is op je blog!
    Ik verheug me erop binnenkort alles te komen bekijken. De sneeuw zal weg zijn, geen blizzard maar wie weet een tornado???

  • 01 April 2011 - 23:24

    Ries:

    Hoi Jip,

    Da's prachtig man mee oal die sneeuw en kouwe! Ier is't wee al lang heleje dan mun oak inhesneeuwd zeate! In de kerstvakantie lag er oak wea 20 cm. 'k e hesleed van den diek op een stik plastiek en oak nog op een kontslee, mea dien diek is nie oage henoeg, toch ging ut wea ard! de volgende keer mok ok us een motorkappe probere! Ier is't noe voorjear, oalles is hezoaid en sted a boven oak. Di bin a 13 lammers hebore, die spele lekker in de weie, vo merruge geve ze 20 graden of, lekker!
    de hroete, Ries

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Norman

Highschool year!

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2011

I'm coming home!

13 Juli 2011

Afscheid

30 Juni 2011

Graduation!

05 Juni 2011

twee weken met mijn ouders en zusje

29 Mei 2011

familie en prom
Jip

Deze keer hou ik een blog bij over mijn belevenissen in Nieuw Zeeland en Australië. Ik reis eerst twee weken door Nieuw Zeeland om daarna een half jaar in Melbourne te gaan studeren.

Actief sinds 02 Juli 2010
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 56382

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 04 Augustus 2015

Semester in Australië

03 Augustus 2010 - 30 November -0001

Highschool year!

Landen bezocht: