Homecoming - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu Homecoming - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu

Homecoming

Door: jipleendertse

Blijf op de hoogte en volg Jip

09 April 2011 | Verenigde Staten, Norman

Op vrijdag ging ik ‘eindelijk’ terug naar school. Omdat ik ruim 10 dagen niet naar school geweest was, vond ik het eigenlijk wel leuk om mensen weer te zien. Ik kreeg behoorlijk veel vragen waar ik was geweest. Er waren zelfs mensen die dachten dat ik terug naar Nederland was geweest… ’s Avonds verloren we behoorlijk ruim van Midwest City met basketbal. Op zaterdag gingen we uit eten bij Outback, echt een heel goed restaurant en dus heerlijk gegeten. Als voorafje hebben ze hier cheese fries. Ja, dat is dus echt patat met gesmolten kaas erop… Dit met groene pepers en spekjes. Het klink eigenlijk hartstikke gek, maar het is verrukkelijk!

Die maandag was het seniornight in basketbal, wat normaal gesproken de laatste thuiswedstrijd van de seniors is. Bij ons hadden we nog een thuiswedstrijd in te halen vanwege de sneeuw. Dat zou dan homecoming zijn. Voor de wedstrijd werden alle seniors door hun ouders de court opgelopen en werden de namen omgeroepen. Ik liep dus met mijn gastfamilie. Het was wel een gave ervaring. Helaas verloren we deze wedstrijd nipt…
Op dinsdag speelden we met basketbal uit bij Southmoore, deze wedstrijd verloren we dit keer. Vooral omdat Southmoore twee hele atletische goede spelers heeft die bij elkaar 5 dunks tegen ons hadden… Deze twee spelers beslisten eigenlijk de wedstrijd.

Op donderdag was de homecoming assembly voor basketbal. En aangezien ik in homecoming zit, word ik na het tweede lesuur uit de klas gelaten en ga ik samen met zes andere jongens die ook in homecoming zijn uit eten bij Chili’s. Dit was erg gezellig. Het idee achter homecoming snap ik eigenlijk nog steeds niet maar ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen. De spelers van elk jaar kiezen twee meisjes(spelers) als homecoming deelnemers en de meisjes(spelers) kiezen twee jongens als begeleiders. Voor de seniors is het drie spelers. Op basis van alfabet wordt vervolgens besloten welke jongen welk meisje begeleidt. Zo zijn er dus twee freshmen duo’s, twee sophomore duo’s, twee junior duo’s en drie senior duo’s. Na de lunch deed iedereen zijn pak aan, werden er foto’s gemaakt en vervolgens moesten we een rondje door de gym lopen met daarin ruim 2000 andere leerlingen. Waarvan al mijn vrienden mijn naam aan het roepen waren… Het was moet ik zeggen wel behoorlijk spannend om te doen… Mede omdat het meisje waarmee ik liep een erg lange jurk aanhad en hoge hakken. Vrijwel elke stap stond ze op haar jurk, het was eigenlijk vooral hopen dat ze niet zou vallen! Gelukkig ging alles goed. Na een rondje door de gym gelopen te hebben, moesten we snel een trap af. Waarna we naar een podium gingen en daar eigenlijk behoorlijk lang stonden te wachten op wrestlings homecoming en een soort speech van de zwem en turn coach richting hun sporters. Deze speech wordt ook gehouden voor wrestling en dan basketbal. Als dit afgelopen is moeten we snel omkleden voor training… Dit was wel een van de gaafste dingen die ik tot nu toe heb meegemaakt!

Op vrijdag was het foreign exchange student day, alle vijf de foreign exchange students hebben vandaag geen les. We zitten op een podium met in de zaal alle leerlingen die in dat uur een buitenlandse taal hebben. Eerst wordt een aantal standaard vragen gesteld door de docenten en vervolgens stellen de leerlingen zelf vragen. Het was wel een leuke dag, ik vond het erg leuk om de vragen te beantwoorden en verhalen te vertellen. Helaas waren het wel 6 keer dezelfde vragen die gesteld werden. Op een gegeven moment gaat dit wel een klein beetje vervelen. Ook voelt het soms heel erg vreemd om meerdere keren dezelfde grap te maken. Gelukkig waren er een aantal vrienden van mij die nog wel grappige vragen stelde. Zo vroeg een goede vriend van mij opeens of het in mijn land vreemd was om een scheet in de les te laten… Deze dag was op het eind wel een beetje vermoeiend maar erg gaaf om mee te maken.

’s Avonds was de laatste thuiswedstrijd van het basketbal seizoen. In de jv wedstrijd ging het heel erg goed, een goede vriend van mij, Brian, scoorde in het eerste kwart van de wedstrijd 16 punten! Meer dan het hele andere team samen! Omdat we heel goed speelden en uiteindelijk na rust de hele wedstrijd ongeveer 20 punten voor stonden, speelde ik ruim 4 en een halve minuut! Meer dan in totaal tot nu toe! Iets waar ik heel erg blij mee was. Omdat de tegenstander een technische fout kreeg, mocht een speler van ons 2 freethrows schieten. Mijn coach liet mij dat doen en ik maakte de eerste! Ik stond vrijwel te trillen toen ik deze schoot, ik wilde er per se minstens een maken. Dat lukte dus gelukkig! Daarna scoorde ik nog een basket en had ik een block. Dit was echt een van de beste ervaringen van het jaar in basketball. Het was ook ontzettend gaaf dat iedereen in het team probeerde mij te laten scoren en alle andere spelers aanwezig mijn naam riepen! Voelde echt ontzettend goed om zo het basketball seizoen af te sluiten. Daarnaast liet de coach mij een uniform aantrekken voor de varsity wedstrijd. Dit voelde echt als waardering voor hoe hard ik mijn best gedaan, ook al speelde ik niet, maar dat was helemaal niet verwacht. Deze wedstrijd verloren we helaas. Toch een super mooie dag gehad! Dit was tot 18 februari.

  • 09 April 2011 - 17:25

    Je Zusje:

    jip, die foto's; echt GEWELDIG!
    en je verhaal ofcourse ook! xx

  • 09 April 2011 - 17:53

    Opa En Oma, Haarlem:

    Hoi Jip,

    Wat een mooi verhaal en wat een prachtige foto's. Wat zie je er fantastisch uit in dat mooie pak en de sportkleding. Trouwens iedereen ziet er schitterend uit.
    Leuk dat je dit allemaal meemaakt.
    Heel veel liefs.

  • 09 April 2011 - 19:48

    Peter:

    Ha, Jip. Ik denk aan heel wat anders bij 'homecoming'... maar eerst komen wij nog!

  • 10 April 2011 - 20:06

    Ries:

    Rare jongens o die Amerikanen...... verzinne heweun van oalles om in een mooi pakje te kunne lope. 't ziet ter hoed uut. Mooi daje kon score!

    de hroete Ries

  • 12 April 2011 - 18:10

    Jeroen:

    Hoi Jip, de titel van je verhaal doet ook mij aan wat anders denken hahaha. Wat je zie er goed uit in dat pak, staat je netjes. Wees blij dat de jongedame niet over haar eigen jurk struikelde. Hans Kraaij jr. hebben wij zo langzamerhand ook wel gezien met de bekende clips ;-)
    Jip, geniet er nog even flink van ! en ooh ja, voor ik het vergeet, ben jaloers dat jij daar mag "brullen" in 6 en 8 cilinders. Hier mag je dat straks ook, alleen staat er dan 36 CS boven de voorruit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Norman

Highschool year!

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2011

I'm coming home!

13 Juli 2011

Afscheid

30 Juni 2011

Graduation!

05 Juni 2011

twee weken met mijn ouders en zusje

29 Mei 2011

familie en prom
Jip

Deze keer hou ik een blog bij over mijn belevenissen in Nieuw Zeeland en Australië. Ik reis eerst twee weken door Nieuw Zeeland om daarna een half jaar in Melbourne te gaan studeren.

Actief sinds 02 Juli 2010
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 56393

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 04 Augustus 2015

Semester in Australië

03 Augustus 2010 - 30 November -0001

Highschool year!

Landen bezocht: