twee weken met mijn ouders en zusje - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu twee weken met mijn ouders en zusje - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu

twee weken met mijn ouders en zusje

Door: jipleendertse

Blijf op de hoogte en volg Jip

05 Juni 2011 | Verenigde Staten, Norman

Terwijl ik deze blog plaats ben ik alweer thuis aangekomen, toch schrijf ik mijn blog nog even af. Ik hoop de laatste 3 weken zo snel mogelijk op papier te hebben.

Op maandag (25 april) ga ik gewoon naar school, pappa,mamma en Aniek halen me na school op (wel een apart gevoel). We gaan deze avond uit eten bij Red Lobster. Sherry krijgt een telefoontje dat Tyler (zoon van broer van Sherry) in het ziekenhuis ligt. Het lijkt erg slecht met hem te gaan, op dat moment denk de artsen aan leukemie. Gelukkig blijkt een paar dagen later dat dit het niet is. Inmiddels gaat het weer beter met Tyler. Vanwege zijn medicijnen (prednison) is hij wel behoorlijk aangekomen. Het is echt een groot verschil tussen de slanke kleine Tyler en de een beetje dikke Tyler. We gaan uit eten bij Red Lobster, ik merkte hier echt dat ik nog steeds niet mijn normale hoeveelheden eet. Ik zat ontzettend snel vol en voelde me de rest van de avond niet echt lekker.
Dinsdagavond was het Senior Night in voetbal, de laatste (thuis)wedstrijd van het seizoen waar er vooraf afscheid genomen wordt van alle seniors. Je loopt vooraf het veld op met je beide ouders, er wordt wat over je verteld, een foto gemaakt je krijgt een bloem en dat is het. Het was leuk dat ik hier was met mijn beide families en met Peter en Karin het veld op liep. Tijdens de wedstrijd speelde ik en een andere uitwisselingsstudent (die normaal in het 2e spelen) in de spits. Nu heb ik letterlijk op elke positie gespeeld behalve keeper. Het gaat op zich wel weer goed in de eerste helft. Maar we verliezen dit keer met 1-0. Helaas, een passend einde van een qua resultaat dramatisch voetbalseizoen.

Op woensdag ging ik niet naar school, ik had van onze afdelingsleider toestemming gekregen om een aantal dagen vrij te nemen omdat mijn ouders er waren. Echt cool! We gingen naar Bricktown (centrum van Oklahoma) waar we de Memorial Place voor een bomaanslag van een aantal jaar geleden bezochten. Ook gingen we naar Bass Pro shop, een supergrote outdoor winkel waar ze echt alles dat met outdoor te maken heeft verkopen, van geweren tot boten en jetski’s tot kampeerspullen en kleren. Dit vonden ze wel echt supergaaf om te zien. We zouden er later zelfs nog terugkomen om nog wat meer te kopen. Verder gaan we bij Academy langs, een soort supergrote versie van Perry Sport. Een leuke dag, het is fijn om tijd met zijn 4en door te brengen in plaats van dat ik op school zit.

Voor die avond had sherry 2 kaarten voor de Thunder game bemachtigd van een klant op haar werk. Op deze manier kon ik samen met pappa naar deze basketballwedstrijd. Het was de 5e wedstrijd van de series tussen de denver nuggets en de Oklahoma city thunder. De thunder, het team waar ik dus fan van ben, stond met 3-1 voor in een best of 7-series. Bij winst zouden ze dus doorgaan naar de halve finale van de western conference. De sfeer in dit stadion was echt fantastisch om mee te maken. De thunder begon niet zo goed aan de wedstrijd zelf en stond lang achter. Tot in het laatste kwart, de ster Kevin Durant speelde fantastisch en scoorde aan de lopende band. Met een fantastische eindsprint kwamen ze langszij en langs de Nuggets. Dit was zo geweldig om mee te maken. Voor het eerst sinds de oklahoma thunders bestaan (3 jaar) gingen ze naar de tweede ronde van de play-offs!! Iedereen in het stadion was uitzinnig. Dit was misschien wel de gaafste avond ooit, echt een fantastische ervaring om dit samen met pappa te doen en deze winst mee te maken!

Op donderdag gaan we voor 2 dagen naar Branson, Missouri toe. Dit is een soort van mini Las Vegas met de shows en de activiteiten maar zonder het gokken. Ik was hier eerder geweest en het leek mij leuk om mijn ouders en zusje er mee naar toe te nemen. Na ongeveer 6 uur gereden te hebben kiezen we een motelletje en bezoeken we eerst het Titanic museum Dit is echt onwijs gaaf, de buitenkant ziet er uit als de Titanic met een ijsberg tegen de voorkant. In het museum is er een heleboel informatie over het schip. Vooral Aniek vond dit echt onwijs leuk.

Vervolgens gingen we karten, dit was ook wel leuk, alhoewel ik de topsnelheid van de karretjes wel laag vond, ik heb de rem niet aangeraakt. Dit in tegenstelling tot mamma, zij remde wel en moest zelfs een rondje minder rijden omdat ze een beetje te ver achter lag. Daarna gingen we uit eten, best lekkere kip en kijken bij de dam. Er was de dagen ervoor behoorlijk veel regen (gigantische storm) geweest en dus stond het meer en de rivier overvol. Het was wel mooi om het geweld van het water te zien. daarna naar een muziek show waar bekende oude zangers werden nagedaan. Dit was wel leuk, alhoewel we ( vooral Aniek en ik) de meeste nummers niet kenden. Wat mij wel opviel is dat bij bepaalde grappen tussen de nummers door ik zelf helemaal in een deuk lag terwijl pappa, mamma en Aniek er helemaal niets van begrepen. Branson zelf als plek is wel leuk maar het belangrijkste en leuke was om tijd met mijn familie van thuis door te brengen.

Op vrijdag gingen we (peter, aniek en ik) ziplining, dit was weer ontzettend gaaf om te doen. Omdat ik het al eerder gedaan had en wist wat ik deed lieten de gidsen mij al op het 3e touw (van de 6) proberen om op de kop te ziplinen. De eerste keer lukte het niet helemaal, ik wist niet dat ik mijn knieën moest buigen en schuurde mijn schenen over het metalen koord. Dit voelde ik wel een beetje maar de laatste 3 ziplines deed ik op de kop. Dit was echt een geweldig gevoel. Ook pappa en Aniek vonden het super leuk. Echt een geslaagd idee! Daarna gingen we nog even winkelen bij een groot outlet centrum en daarna begonnen we al weer met de terugrit naar Oklahoma. We hadden nog wat problemen met het bestellen van de lunch, het amerikaanse etenssysteem werkt toch anders dan het nederlandse;).

Op zaterdag bleven we ’s ochtends thuis, lekker ontbeten en durfde mamma het aan om achterop de fourwheeler te zitten! Het was wel leuk om haar een beetje te pesten met extra snel optrekken… Maar volgens mij vond ze het toch wel leuk. Vervolgens gingen de dames shoppen voor uggs voor Aniek. Ik en mijn twee vaders doen het rustig aan en gaan even een uurtje vissen. Pappa en ik spelen deze twee weken ook af en toe basketbal tegen elkaar. Dit is wel echt heel erg leuk om te doen! 's avonds gingen we nog met zijn alle bij een rodeo kijken. Dit was er een in de open lucht en ondanks dat het bullriding hier een beetje saai was, was het toch weer een leuke ervaring.

Op zondag regent het, we blijven dus binnen en doen niet superveel bijzonders. We eten heerlijke deer nachos voor lunch (op mijn verzoek, Steve had dit eerder gemaakt en het was zo enorm lekker). ’s Avonds komt Janice, langs en eten we (weer op mijn verzoek) Indian taco’s. Dit is een soort van gefrituurd maisbrood achtig iets waar je gehakt, bruine bonen, kaas en sla opdoet. Het is echt superlekker en mijn favoriete Amerikaanse eten. Het was weer een leuke dag.

Op maandag ga ik gewoon naar school, toch is het niet helemaal normaal, Aniek gaat namelijk een dagje met Sara mee naar school. Ondanks dat het Engels wel moeilijk was vond ze het enorm leuk. Volgens haar was school in Amerika erg vergelijkbaar met school in de films daar. ’S Avonds gaan we met zijn 4en en Ines en Ivona (twee uitwisselingsstudenten uit Macedonië waar ik super goed bevriend mee ben) uit eten bij Buffalo wild wings, een restaurant waar ze echt goede kip hebben, (het lijkt een beetje op kipnuggets maar dan met allemaal verschillende smaken). Dit was echt een gezellige avond. Pappa en Mamma gingen vandaag ook nog samen wandelen terwijl ik en Aniek op school zaten. Zij hadden dit ook leuk gevonden.

Op dinsdag gingen we naar Oklahoma city om bij Steve’s werk langs te gaan en ook lunch te eten met Steve en zijn vader en vriendin. Ze waren eerder al bij Sherry’s werk langs geweest dus het leek mij leuk om ook bij Steve’s werk langs te gaan. Vervolgens gingen we nog even shoppen bij o.a. American Eagle, ik had hier nog giftcards van die ik moest gebruiken, dus een aantal leuke dingen gekocht. ’s Avonds koken mamma en ik pannenkoeken, die vinden de Amerikanen ook super lekker. Daarna halen we een pistool en twee geweren uit de kast om te gaan schieten. Dit was echt superleuk om te doen, ook Peter, Karin en Aniek vonden het volgens mij wel leuk. Zelf vind ik het echt helemaal fantastisch om te kunnen schieten en dit is voor mij ook een van de mooie verhalen over Amerika.

Op woensdag ging ik opnieuw niet naar school, dit was mijn laatste ‘vrije’ dag. We gingen met zijn 4-en naar de Cowboy hall of fame. Dit is een gigantisch museum over de geschiedenis van cowboys en ook een beetje indianen in Amerika. Eigenlijk hadden we dit museum een beetje saai verwacht maar het was echt een heel mooi opgezet museum met een aantal gave onderdelen van de tentoonstelling. Het overtrof onze verwachting en het was een leuke ervaring. ’s Avonds gingen mamma en ik even wandelen op onze hunting land, ook dit was gezellig en tenslotte gingen we uit eten bij Outback. Dit is een super goed restaurant, het is de favoriet van zowel Sherry als Mitch (buurman). ’s Avonds verliest de Thunder vrij ruim van de Memphis grizzlies in de halve finale van de western conference. Ze staan nu 1-0 achter in de series.

Op donderdag, de laatste dag dat mijn ouders er zijn ga ik wel gewoon weer naar school. Het voelt erg gek om weer op school te zijn. Ik ben hier de afgelopen twee weken namelijk nauwelijks geweest. ’s Avonds is er het voetbalbanquet. Dit is hetzelfde idee als bij basketbal eerder. Er worden letters en prijzen uitgereikt. Ook krijgen de seniors een denken met het Moore symbool, hun naam, nummer en positie erop. Best een leuk cadeau. Ik krijg verder nog de award voor most outstanding senior! Samen met de letter die ik voor basketbal had ontvangen heb ik nu twee letters. Ik krijg van mijn ouders een lettermansjacket cadeau!!! Echt een superlief cadeau! Deze is nog niet binnen en word binnenkort door mijn gastgezin met de post gestuurd. Het was wel een gezellige afsluiting van het voetbalseizoen. Verder wint de thunder de basketball wedstrijd en is de stand in de series nu 1-1.

Vrijdagochtend vertrekken mijn ouders en zusje weer. Dit is best gek en ook wel een beetje moeilijk. Gelukkig zie ik ze over 4 weken weer, dit maakt het voor mij eigenlijk een stuk makkelijker. Deze dag is niet zo moeilijk als ik eigenlijk dacht, toch was het ook zeker niet de leukste dag van het jaar. Vooral 's ochtends was gewoon klote. ’s Avonds ging ik nog naar de film en heb ik Thor gezien. Dit was best een goede film!

  • 05 Juni 2011 - 12:16

    Ries:

    Hoi Jip, Leuk daje wee in Nederland bin! Een bitje thuus. Jae nog wea leuke dingen hedea me pa en ma in amerika!
    Hroeten, Ries

  • 05 Juni 2011 - 14:28

    Hortense:

    welkom thuis. Zal je wel ergens tegen het lijf lopen.Groet

  • 06 Juni 2011 - 19:02

    Peter:

    Tja boy, wat een sportland! Zo'n 'Thunder'wedstrijd is wel heel bijzonder. Gave sport, dat basketbal. Jammer dat de basket lager moest voor mijn dunk.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Norman

Highschool year!

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2011

I'm coming home!

13 Juli 2011

Afscheid

30 Juni 2011

Graduation!

05 Juni 2011

twee weken met mijn ouders en zusje

29 Mei 2011

familie en prom
Jip

Deze keer hou ik een blog bij over mijn belevenissen in Nieuw Zeeland en Australië. Ik reis eerst twee weken door Nieuw Zeeland om daarna een half jaar in Melbourne te gaan studeren.

Actief sinds 02 Juli 2010
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 56392

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 04 Augustus 2015

Semester in Australië

03 Augustus 2010 - 30 November -0001

Highschool year!

Landen bezocht: