Graduation! - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu Graduation! - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu

Graduation!

Door: jipleendertse

Blijf op de hoogte en volg Jip

30 Juni 2011 | Verenigde Staten, Norman

Het doel is nu om aan het eind van komend weekend mijn volledige blog af te hebben. Ondanks dat ik weer thuis ben wil ik hem toch nog wel afschrijven. Deze blog begint op zaterdag 7 mei.

Ik heb vandaag niet veel bijzonders gedaan, het was een rustig dagje. ’s Avonds verliest de Thunder helaas. Ze staan nu met 2-1 achter in de series. Op zondag gaan we naar de film voor Moederdag. We kijken Fast Five, de nieuwste Fast & Furious. Dit is echt een supergave film! Echt zeker het geld waard, het was zo gaaf om te zien. Een van de beste films die ik ooit gezien heb! ’S Avonds eten we spareribs thuis, iets dat er bij mij natuurlijk wel ingaat! Echt een hele leuke dag gehad!

Op maandag was er weer een Thunder game, deze wedstrijd begon al laat en zou ook laat eindigen. De Memphis hadden op een gegeven moment in de wedstrijd een voorsprong van 18 punten, al voor het 4e kwart van de wedstrijd aankwam stond het weer gelijk. De Thunder nam een voorsprong van 10 punten maar gaf die uit handen. Vlak voor het einde van de reguliere speeltijd scoorde Memphis een 3 punter die de stand gelijk trok. Overtime… De eerste overtime ging gelijk op en vlak voor het einde had de Thunder 3 punten voorsprong. Ondanks goede verdediging maakte een Memphis wisselspeler vlak voor tijd een bijna onmogelijke drie punter, weer gelijk… Ook de tweede overtime ging weer gelijk op en eindigde in een gelijkspel. Inmiddels was het al echt laat in de nacht, en wilde ik naar bed toe maar ik moest dit zien! In de derde overtime ging het voor de Thunder een stuk makkelijker. Er werd beter gespeeld dan Memphis en uiteindelijk met 10 punten verschil gewonnen! Het was echt ontzettend gaaf om mee te maken! Zo’n coole ervaring, de stand stond nu gelijk en de Thunder heeft thuisvoordeel! Echt mooi!

Op dinsdag ben ik na school gaan chillen met Patrick en Bryce, dit was best gezellig. We speelden o.a. nog even american football (1 gooit, 1 probeert te vangen en de derde probeert het vangen te voorkomen). Dit was ook leuk om te doen, best een gezellige dag gehad. Op woensdag ging ik ’s avonds basketballen met Lucas, Bryce en Chase. Ik reed voor de eerste keer alleen in de auto echt naar Moore toe. Het was gezellig en Bryce en ik wonnen, daarna nog even 1 op 1 tegen Lucas gespeeld en ook dat won ik. Vervolgens was de Thunder game, ik heb de eerste helft bij Lucas thuis gekeken en daarna ben ik naar huis gereden waar ik de tweede helft gekeken heb. De Thunder won de wedstrijd vrij eenvoudig! Ze staan nu dus met 3-2 voor en moeten 1 van de komende 2 wedstrijden winnen om naar de Conference Final te gaan!!!

Op donderdag 12 mei ben ik na school naar het huis van Ines en Ivona gegaan, ook Pernille ging daar heen. Het was een heel gezellige middag. Het is ook wel grappig om nog een keer met drie andere uitwisselingsstudenten in een groep te praten over hoe zij nou hun jaar beleefden en over het teruggaan dachten. Het was wel grappig om te zien dat we het alle vier eigenlijk op precies dezelfde manier beleefd hadden. Zo hadden we allemaal het gevoel dat het begin van het jaar langzaam ging en het eind veels te snel. Hadden we allemaal eigenlijk vooral in de tweede helft van het jaar veel vrienden gemaakt. Hoewel we eigenlijk allemaal zin hebben om onze familie en vrienden thuis weer te zien, hadden we wel graag nog een paar weekjes meer gehad in Oklahoma. Vandaag echt een super leuke dag gehad!

Tijdens voetbaltraining het zesde uur doen we eigenlijk nu het seizoen voorbij is niet veel meer. We hebben een groot toernooi opgezet met teams van 6 die in een schema tegen elkaar spelen. Wel mag er onder andere geruild worden. Ons team bestaat uit slechts 4 spelers. Vanwege een ruil om een goede verdediger te krijgen. We hebben best een goed team, het is alleen moeilijk om te winnen van teams van soms wel 8 spelers. Wel verloren we na onze ruil bijna niet meer. Veel gelijke spelen en overwinningen. Dit toernooitje is best leuk om te doen. Wij eindigden ergens in de middenmoot omdat we de eerste 4 dagen 5 wedstrijden hadden verloren… De rest van mijn dag was iets minder, ik kwam erachter dat ik mijn rijbewijs kwijt was. Ik kon het echt nergens meer vinden. Verder verliest de Thunder’s avonds. Het staat nu 3-3 en de series komt aan op een beslissende 7e wedstrijd!

Op zaterdag hebben we met het voetbalteam een afsluitend teamuitje. We gaan paintballen!!! Ondanks dat het gratis was (we hadden via een actie geld opgehaald) kwamen er maar ongeveer 14 mensen, dit terwijl er ruim 60 jongens bij voetbal zitten. Het was wel echt supergaaf! Ik had wel verwacht dat paintballen leuk was, maar het was echt ontzettend gaaf. Mijn kleren zaten eigenlijk net als die van iedereen wel helemaal onder de verf! Ook onze coach deed ontzettend fanatiek mee met het paintballen. Het was echt een supergave en gezellige dag! Ines en Ivona waren daarna bij één van onze buren (deze mensen waren de ouders van hun gastmoeder). Ik heb de rest van de dag met hun gechilld en zij hebben ook een stukje op onze fourwheeler gereden. Dit was wel leuk, verder waren de buren aan het BBQ’en en dus heb ik daar ook wat meegegeten.

Daarna gingen Sherry, Steve, Sara, Ines, Ivona en ik uit eten en vervolgens naar de film. Ik zat eigenlijk helemaal vol, dus ik heb in het restaurant alleen een toetje besteld, dit was echter enorm groot! De film waar we heen gingen was een beetje een chickflick (meisjesfilm) dus niet super leuk (mij was verteld dat het een comedie was…). Voor ons zat een behoorlijk breed gebouwde Amerikaanse vrouw die de film helemaal geweldig vond, maar elke keer als ze moest lachen, schudde ze zo enthousiast met haar stoel op en neer dat wij bang waren dat deze zou breken. Het was een erg komisch gezicht en wij hebben de halve film om deze vrouw in een deuk gelegen!!!

Op zondag gaan we naar Tulsa om Tyler en zijn ouders te bezoeken. We gaan uit lunchen bij incredible pizza. Dit is een buffet maar ze hebben ook een speelhal met allerlei activiteiten voor kleine kinderen. Het is Tyler’s favoriete restaurant. Na lekker gegeten te hebben gaan we o.a. karten (wel een beetje slome karts…), in de botsauto’s en doen we een flink aantal spelletjes. Het is heel gezellig. Hierna gaan we naar Tylers karate toernooi kijken. Dit was echt heel leuk om te zien! De Thunder wint de 7e wedstrijd en gaat naar de Conference Finals!!!! Echt super cool!

Op maandag doen Pernille en ik allebei het shirt van ons nationale voetbalteam aan op afspraak. Completely random, maar wel grappig. Hiervan moest natuurlijk ook een foto gemaakt worden. Na school ga ik weer chillen met Patrick en Bryce het is weer gezellig.

Op dinsdag krijg ik van een vriendin wat gitaarles, wel grappig. ’s Avonds speelt de Thunder voor het eerst in de Conference final. We spelen tegen de Dallas Mavericks en verliezen. Dirk Nowitzki is deze avond geweldig! Hij scoort maar liefst 48 punten, waarvan er 24 uit free throws zijn. Hij heeft voor deze 24 punten van de free throw line maar 24 pogingen nodig. 100% en een record voor de meest gemaakte free throws zonder te missen in een wedstrijd… Helaas is deze geniale wedstrijd van een van de spelers van het andere team.

Op woensdagavond ga ik met Ines en Ivona mee naar de jongerenbijeenkomst bij hun kerk. Ik heb dit ooit aan Ines beloofd dat ik het nog een keer zou doen en beloftes moeten nagekomen worden. Het is niet echt mijn ding maar het was eigenlijk wel leuker dan ik van een kerkbijeenkomst had verwacht. Toch wel een leuke avond gehad.

Op donderdag hadden we maar 1 uurtje les, vervolgens werden de seniors uit klas gelaten om hun jaarboek op te halen. In de loop van de dag werden de andere jaren ook uit de les gelaten. Tijdens de dag blijft vrijwel iedereen op school rondhangen om iets in elkaars jaarboek te schrijven. Dit is best grappig en alle lege pagina’s in mijn jaarboek staan helemaal volgeschreven! Wat ook wel grappig is dat toen ik wat schreef in het jaarboek van een goede vriend, vrienden van hun die ik nooit gezien had vroegen mijn naam in hun jaarboek te zetten zodat ze een buitenlandse naam in hun jaarboek hadden… Dit was wel een leuke dag en natuurlijk een stuk beter dan school! Na school brachten Kacie en Amanda mij langs het kantoor om een nieuw rijbewijs op te halen. Ik ging die avond uit eten met Kelly, Kristen, Zach en Lucas bij een Duits restaurant. Het was erg gezellig en ook lekker. Op de weg naar huis regende het pijpenstelen en het onweerde, best eng om auto in te rijden… Op een gegeven moment reed ik langs een andere weg en begon het zo hard te regenen dat ik nauwelijks 10 meter vooruit kon kijken, ik zat er al aan te denken om de auto langs de kant te zetten maar 100 meter verderop werd de regen minder en werd het zelfs droog. De bui zou later die avond nog bij ons huis langskomen. De Thunder wint vandaag
de wedstrijd, de stand in deze series is nu 1-1.

Op vrijdag was het Graduation, dit betekende ’s ochtends vroeg op voor senior breakfast, een afsluitend ontbijt met de laatstejaars. Vervolgens gingen we naar het Cox center (o.a. stadion voor ijshockey en voor muziek optredens) om daar ’s ochtends een oefen graduation te doen. Dit duurde bijna 2 uur en hierbij waren de speeches nog niet eens inbegrepen… Vanavond wordt graduation waarschijnlijk wel leuk, maar het oefenen hiervoor is echt best wel saai. Zitten, opstaan in volgorde en tegelijk met de rij, rondje lopen, weer zitten… Ik had met de persoon die de namen voorlas flink geoefend op mijn naam, zodat het een beetje redelijk uitgesproken zou worden. Hierna naar huis en lunchen, aan het begin van de avond moesten we weer terug zijn bij het Cox center voor de echte graduation.

Dit was wel een gave ervaring, er waren echt gigantisch veel mensen aan het kijken. Dit was wel een gave ervaring. Het uitspreken van mijn achternaam was wel erg ver van Leendertse vandaag, maar dat was eigenlijk wel te verwachten. In elk geval werd mijn voornaam als Jip en niet als Dzjip uitgesproken! Het was wel een leuke ervaring om een Amerikaanse graduation mee te maken. Vervolgens gingen we met een groepje uit eten en daarna richting huis en bed, ook dit was wel gezellig. Het is wel apart dat we na graduation nog 3 dagen naar school moeten…

  • 30 Juni 2011 - 18:54

    Opa En Oma Haarlem:

    jipleendertse. waarbenjij.nu??? Wat bijzonder om dit nu te lezen terwijl je al bijna 1 maand thuis bent! Maar als wij dit lezen (en jij dit schrijft) Is het toch net of je daar nog bent, je beleeft het allemaal toch nog een keer! Leuk dat wij er zo in mee kunnen leven en ook weer leuke foto's erbij.Bij de graduation zie jij er ook wel erg plechtig uit hoor en natuurlijk hartelijk gefeliciteerd!

  • 02 Juli 2011 - 21:56

    Aniek:

    glad to have you back!

  • 03 Juli 2011 - 18:41

    Opa En Oma Zeeland:

    Erg leuk om dit nog te lezen en de foto's te zien.
    Wat een fijne tijd met alle lieve vrienden heb je daar door gebracht.
    om nooit te vergeten.
    Fijn dat we er op deze manier van konden meegenieten,bedankt.
    We zien nog uit naar naar het laatste
    verhaal. liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Norman

Highschool year!

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2011

I'm coming home!

13 Juli 2011

Afscheid

30 Juni 2011

Graduation!

05 Juni 2011

twee weken met mijn ouders en zusje

29 Mei 2011

familie en prom
Jip

Deze keer hou ik een blog bij over mijn belevenissen in Nieuw Zeeland en Australië. Ik reis eerst twee weken door Nieuw Zeeland om daarna een half jaar in Melbourne te gaan studeren.

Actief sinds 02 Juli 2010
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 56494

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 04 Augustus 2015

Semester in Australië

03 Augustus 2010 - 30 November -0001

Highschool year!

Landen bezocht: