Shenanagans - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu Shenanagans - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu

Shenanagans

Door: Jip Leendertse

Blijf op de hoogte en volg Jip

03 Juni 2015 | Australië, Melbourne

Op maandag 25 mei begin ik aan mijn laatste collegeweek in Melbourne. Bij GPE moeten we een draftversie van ons verslag af hebben en een andere student feedback geven op zijn/haar verslag. Na dit gedaan te hebben volgt het afsluitende college van EP, dit was een leuk vak waardoor ik echt een positievere kijk op ondernemerschap ontwikkeld heb. Het afsluitende tentamen gaat erg goed, ik haal hier uiteindelijk een 9,3 voor! Na afloop van het college ga ik hardlopen en in plaats van mijn gebruikelijke rondje door het park ren ik naar de haven. De lucht is sterk gekleurd door de zonsondergang en zorgt met de haven in de achtergrond voor een mooi gezicht. Die avond ga ik met onder andere Brandon, Guillermo en Hunter naar turf om daar een drankje te doen, gezellig!

Dinsdag is wederom een dag die in het teken van de universiteit staat. Ik ga naar college en werk aan het eindverslag van EE. Op woensdag ga ik op zoek naar nieuwe wandelschoenen, ik ga naar Smith street waar een aantal outdoor outlet winkels zijn. Na heel veel schoenen gepast te hebben vind ik uiteindelijk een paar scarpa’s die perfect zitten. Vervolgens ga ik naar het centrum waar ik een usb netwerkadapter koop. Als ik deze in mijn computer doe heb ik weer toegang tot internet, ik ben erg blij dat dit de oplossing is en ik mijn computer nu weer kan gebruiken. Als Ruben niet met deze oplossing was gekomen had ik best een groot probleem gehad. Toen ik op Smith street was heb ik bij een klein Italiaans winkeltje verse pasta gekocht. Deze pasta zorgt ervoor dat ik op vrijdag een erg lekkere lunch ga eten. Die avond spreek ik met Guillermo, Brandon, Albin en Kate af in Brunswick, we eten bij een restaurant waar ze op woensdag erg goedkope chickenparma’s hebben.
Donderdag ga ik mijn nieuwe wandelschoenen meteen uitproberen. Samen met Darby, Hunter, Aiden en Diana huur ik een auto om naar de Dandenong Ranges te gaan. Dit heuvelgebied ligt op ruim anderhalf uur rijden van Melbourne en er zijn een aantal mooie wandelingen die we in de omgeving daar kunnen doen. We zijn allemaal jonger dan 25 en moeten dus sowieso de extra kosten voor jonge bestuurders betalen. Het is al een tijdje geleden dat ik auto gereden heb en ik heb best wel zin om weer te rijden. Ik bied me dus aan als de bestuurder en ga voor het eerst in mijn leven aan de linkerkant van de weg rijden…

Het links rijden zelf is iets dat prima gaat. Ik heb de afgelopen maanden veel gefietst in Melbourne en ben er daarom wel aan gewend om aan de linkerkant van de weg te rijden. Het vinden van de richtingaanwijzer is aan het begin lastig, maar na een paar keer de ruitenwisser aangezet te hebben wen ik hier ook wel aan. Wat ik het lastigst blijft vinden is het inschatten van de dimensies van de auto. Doordat je nu rechts in de auto zit heb ik vaak het idee dat ik teveel aan de rechterkant van mijn baan aan het rijden ben. Hierdoor corrigeer je onbewust wat meer naar links en in werkelijkheid rijd je dus teveel aan de linkerkant van je baan.
In Dandenong gaan we eerst langs het bezoekerscentrum in Maryville om informatie in te winnen. We kiezen voor een wandeling van ruim 3,5 die ons langs mooie uitzichten en watervallen moet leiden. Het is echter behoorlijk bewolkt en vanaf de top van de berg is er helemaal niets te zien. We discussiëren veel tijdens het wandelen en dit levert een aantal interessante gesprekken over Amerikaanse politiek op. Tegen het eind van de wandeling komen we bij de Steavenson waterfalls en deze zijn erg mooi. Die avond eten we met Sarah, zij vertrekt op zaterdag al terug naar Frankrijk. Het voelt gek om te beseffen dat de colleges al voorbij zijn en dat vanaf nu langzaam maar zeker iedereen Melbourne gaat verlaten. Na het eten gaan we naar de Rooftop Cinema bar voor een drankje en daarna gaan we nog even langs sector 8. Dit is een alternatief barretje waar de tafels olievaten zijn, de muren ontbreken en een plaat ijzer het dak vormt! Ik ga niet te laat naar bed want op vrijdag heb ik het afsluitende tentamen voor Introduction to Australian Society.

Op vrijdag ben ik de hele ochtend druk aan het studeren en ’s middags is het dan tijd om het tentamen te maken, dit gaat voor mijn gevoel best prima. Na afloop van het tentamen ga ik hardlopen en daarna gaan we met de Introduction to Australian Society klas nog een biertje drinken om het jaar af te sluiten. Die avond ga ik met Sarah, Daphné en Paolo uit eten bij een klein Frans restaurantje in Fitzroy. Paolo kent dit restaurantje aangezien hij er vaak wijnen aan verkocht en het is echt een verborgen pareltje, heerlijk eten voor een schappelijk bedragje. Hierna neem ik officieel afscheid van Sarah en dan ga ik naar Naked for Satan om met onder andere Michael, Julia en Clémence een drankje te doen. Hierna gaan we naar Perserverance maar daar staat een erg lange rij en als we uiteindelijk binnen zijn valt de sfeer deze keek een beetje tegen. Desondanks is het een gezellige avond.

Op zaterdag ga ik naar de State Library om hier aan mijn afsluitende opdrachten voor GPE en EE te werken. Het was mooi weer en daarom kon ik natuurlijk niet de hele dag binnen blijven zitten en studeren. Ik spreek met Albin af om een drankje en hapje te doen bij Ponyfish. Dit is een bar die gevestigd is op een brugpijler in het midden van de Yarra. Sinds mijn eerste dag in Melbourne ben ik van plan om hier naartoe te gaan en nu komt het er eindelijk van. Dit is echt een fantastische locatie voor een bar en hun eigen biermerk smaakt ook uitstekend. Hierna struinen we nog even door downtown Melbourne en in één van de leuke zijstraatjes drinken we nog een koffie/smoothie. Die namiddag studeer ik nog een paar uurtjes en dan heb ik met Guillermo, Hunter en Daphné afgesproken om samen avond te eten. We kijken ook nog een film, the Foxcatcher maar deze vind ik zelf niet erg goed. Vooral voor Daphné is het erg gek dat Sarah nu weg is, zij deden letterlijk alles samen!

Op zondag werk ik weer de hele dag aan GPE en maak ik mijn eindverslag hiervoor af. Die avond spreek ik nog even af met Daphné en Guillermo in het barretje naast mijn huis. Het is gezellig om gewoon even te ouwehoeren over van alles en nog wat. Op maandag ben ik wederom de hele dag met de studie bezig. Ik kom ’s ochtends niet heel productief op gang maar na een stuk door de regen hardgelopen te hebben ben ik echt goed wakker en dan ben ik tot diep in de nacht bezig met mijn gedeelte van de groepsopdracht voor EE. De volgende dag spreken we met het groepje af en tot 3 uur ’s middags zijn we bezig om het verslag te bespreken en af te ronden. Daarna ben ik helemaal klaar met mijn studerende activiteiten in Melbourne. De volgende dag vertrek ik naar het vliegveld voor een reisje naar Uluru en Cairns, hier heb ik superveel zin in! De rest van de dag pak ik mijn rugzak en bak ik pannenkoeken. Deze kan ik mooi meenemen als ontbijt en lunch voor de volgende dag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jip

Deze keer hou ik een blog bij over mijn belevenissen in Nieuw Zeeland en Australië. Ik reis eerst twee weken door Nieuw Zeeland om daarna een half jaar in Melbourne te gaan studeren.

Actief sinds 02 Juli 2010
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 56498

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 04 Augustus 2015

Semester in Australië

03 Augustus 2010 - 30 November -0001

Highschool year!

Landen bezocht: