Laura komt aan in Melbourne!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu Laura komt aan in Melbourne!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu

Laura komt aan in Melbourne!!

Door: Jip Leendertse

Blijf op de hoogte en volg Jip

01 Juli 2015 | Australië, Melbourne

Tussen vrijdag 26 en zondag 28 juni ga ik met Guillermo, Daphné en Hunter naar het landhuis van de baas van Paolo. Dit ligt in een wijngaard in de buurt van de Grampians, een mooi en bekend natuurgebied een paar uur rijden van Melbourne. Paolo heeft ons uitgenodigd als ‘afscheidsweekend’ en ik heb er veel zin in. Maar voor we daar heen gaan lunch ik met Michael om gedag tegen hem te zeggen. We lunchen bij een heerlijk Sri Lankaans tentje op de markt. Michael was letterlijk de eerste persoon van RMIT met wie ik een gesprek aanknoopte op de introductiedag en we zijn vervolgens goede vrienden geworden. Vervolgens doe ik met Guillermo en Daphné de boodschappen voor het weekend. Om half 4 haalt Paolo ons op met de auto om naar het huis in de Pyrenees te gaan. Onderweg halen we Hunter nog op van het vliegveld en na ongeveer 4 uur rijden komen we bij het huis aan. Dit is echt een heel mooi groot huis en het ligt midden in een grote wijngaard. Op de luxe barbecue bereiden we een heerlijke maaltijd met gepofte aardappelen, maïs en zalm. Paolo, als wijnexpert, koppelt het eten aan een aantal heerlijke wijntjes. Het is echt een super gezellige avond en met tevreden buikjes gaan we naar bed.

Op zaterdagochtend valt het pas echt op hoe mooi de omgeving rond het huis is aangezien de zon nu op is. Na het ontbijt rijden we naar de Grampians waar we een aantal highlights gaan bekijken en een wandeling van ruim 2 uur doen. Onderweg komen we nog langs een veld waar een grote groep kangoeroes te zien zijn. Er zijn onder andere veel joeys die nog in hun moeders buidel zitten en dat is een mooi gezicht. Vervolgens doen we de Pinnacle walk. Deze loopt allereerst omhoog door een mooie canyon en vervolgens kunnen we genieten van een aantal mooie uitzichten en gave rotsformaties. Na ruim 2 uur gewandeld te hebben komen we weer aan bij de auto. Vervolgens lunchen we bij een uitkijkpunt vanwaar we de zogeheten balkons kunnen zien. Dat zijn twee uitstekende rotsen die lijken op de balkons van huizen. Hierna maken we nog een wandeling naar de Mackenzie watervallen. Deze zijn echt heel indrukwekkend en het bezoekje zeker waard. Ik glij nog bijna van een rots af omdat deze erg glad is, oppassen geblazen dus! Na deze mooie dag in de Grampians rijden we weer terug naar ons luxe huisje waar we wederom gaan barbecueën. Zo maken we onder andere portabella champignons met Parmezaanse kaas, zelfgemaakte hamburgers en een groot stuk met varkenskoteletten. Als toetje hebben we meringes met een sinaasappelsalade, wederom wordt het geheel aangevuld met heerlijke wijn! Ik heb absoluut niet te klagen over mijn laatste weekend Melbourne, mooie natuur, lekker eten en geweldige mensen.

Op zondag slapen we uit en na ontbeten te hebben met pannenkoeken ruimen we het huis netjes op. We spelen nog wat jeu de boulle en rijden door de wijngaard op de quad. Vervolgens gaan we terug naar Melbourne waar het tijd is om te beginnen met het pakken van mijn spullen, over 2 dagen komt Laura eindelijk aan en dan ga ik ook mijn kamer uit omdat we samen in een hotel slapen! Op maandag ga ik hiermee verder. ’s Middags zeg ik nog even gedag tegen Hunter en Daphne. Met hun en Guillermo gaan we naar een ‘pawnshop’ om hun ventilator en verwarming te verkopen. Ze krijgen voor de ventilator welgeteld 50 cent, een mega opbrengst haha. Die avond spreek ik nog af met Albin, Guillermo, Brandon en Chloe om wat te gaan drinken. De vriendin is inmiddels in Australië aangekomen om hem te bezoeken en het is erg leuk om haar te ontmoeten. Dit zorgt er ook voor dat ik nog minder kan wachten om Laura de volgende dag te zien.

Op dinsdag 30 juni is het eindelijk zo ver, om 21.50 uur landt het vliegtuig van Laura in Melbourne. Tot die tijd moet ik echter nog een aantal dingetjes regelen en de rest van de tijd moet ik mezelf bezig houden. Allereerst zorg ik ervoor dat echt alles in mijn tassen zit en maak ik mijn kamer schoon. Vervolgens loop ik naar het hotel toe met al mijn bagage om dat op de kamer waarvoor ik incheck te leggen. Guillermo helpt me met het dragen van de spullen en als we inchecken vraagt het meisje achter de balie of het echt klopt dat we een kamer met tweepersoonsbed geboekt hebben. Ik zeg snel dat dat klopt en dat mijn vriendin later op de dag aankomt. Guillermo voegt hier abrupt aan toe dat we geen stelletje zijn, een mooi verhaal. Vervolgens ga ik met Guillermo naar TED 2 en deze film overtreft mijn verwachtingen, hij is echt grappig! Na afloop hiervan gaan we uit eten en dan is het tijd voor mij om naar het vliegveld te gaan, eindelijk!

De zenuwen gieren inmiddels door mijn lijf, ik heb heel veel zin om Laura weer te zien. Ik ga met het openbaar vervoer naar het vliegveld en dat duurt een stuk langer dan met de shuttlebus. Dat wachten mag nu wel een keer afgelopen zijn… Op de luchthaven blijken er twee deuren te zijn waardoor mensen kunnen komen. Bij beide duren hangt een scherm met beelden van wat er bij de andere deur gebeurd. Door ruime tijd te tellen hoeveel mensen er door iedere deur komen maak ik uiteindelijk mijn keuze voor de linkerdeur. Terwijl ik naar de schermen kijk loop ik nog langs het hek heen en weer als ik op eens iemand pas op hoor roepen, dit is net te laat. Doordat ik zo op het scherm lette ben ik in iemands braaksel gaan staan… Als Laura’s vlucht geland is denk ik 40 minuten lang iedere keer dat de deur opengaat, misschien, wie weet… En na heel veel teleurstellingen is het zo ver. Laura komt eindelijk door de deur heen, WAUW wat een super gevoel om haar weer te zien. Wat is het fijn om haar weer een knuffel te kunnen geven!

’s Avonds in het hotel drinken we een glaasje wijn op onze hereniging, dit is echt ontzettend fijn! Het is heerlijk om weer bij elkaar te zijn en samen in slaap te kunnen vallen!

  • 05 September 2015 - 14:17

    Peter:

    Ha, geweldig. Wat een spannende aflevering, Jip.
    Inclusief happy end!

  • 07 September 2015 - 17:28

    Leni Leendertse:

    Wat een prachtige foto's weer,en zo fijn dat je Laura weer in de armen kon sluiten!

    En Oma zo blij dat weer veilig thuis bent nu.Liefs voor jullie allebei.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jip

Deze keer hou ik een blog bij over mijn belevenissen in Nieuw Zeeland en Australië. Ik reis eerst twee weken door Nieuw Zeeland om daarna een half jaar in Melbourne te gaan studeren.

Actief sinds 02 Juli 2010
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 56492

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 04 Augustus 2015

Semester in Australië

03 Augustus 2010 - 30 November -0001

Highschool year!

Landen bezocht: