eerste week - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu eerste week - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu

eerste week

Door: jipleendertse

Blijf op de hoogte en volg Jip

09 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Norman

En dan nu een stukje over mijn eerste dagen hier in Oklahoma.
De eerste ochtend was het de bedoeling om een beetje uit te slapen, ik was tenslotte meer dan 24 uur wakker geweest. Maar dat was buiten de jetlag om gedacht. Om 5 uur ’s ochtends werd ik wakker met het gevoel dat het midden op de dag was… Het verbaasde me al dat het nog zo donker was buiten. Totdat ik mijn horloge vond… Achteraf gezien wel logisch, als ik uitslaap wordt ik altijd rond 12 uur wakker. Dus 5 uur in Oklahoma, daarna nog wel tot half 8 geslapen gelukkig. Vervolgens een eitje gemaakt voor het ontbijt. Vervolgens de auto(!) genomen om langs te gaan bij de buren. Dit omdat het ruim 40 graden is vandaag. Een van de buren hebben 6 kinderen, gekkenhuis dus daar. Vervolgens gaan we naar Moore om een kijkje te nemen bij de school. WOW, groot! Buiten een football-veld met enorme tribune, binnen 2 gymzalen waarvan ook 1 met tribunes rondom, zwembad, en (ja t is Amerika) dus natuurlijk ook een fitnesszaal. De parkeerplaats bij school is ongeveer de grote van het niftarlake zelf. Vervolgens gaan we weer naar huis, Amanda moet werken. Vervolgens nog gewii’t en vervolgens het avondeten, volgens Sara en Amanda kookt hun moeder nooit, nog niet veel van gemerkt want tot nu toe hebben we elke dag gekookt eten gehad (meestal zelfs 2 keer per dag aangezien Sara ook lunch kookt). ’s Avonds nog langs andere buren en tv gekeken en vervolgens rond een uur of half 11 naar bed. De volgende ochtend 2 uur later wakker geworden, ben dus over de jetlag heen. Vanavond is er basketbal training waar we heen zouden gaan, ik heb al basketbalshorts en een shirt gekregen. Overdag niet veel gedaan, gewii’t, een film gekeken, warm geluncht, de 6 kinderen van de buren kwamen langs met pizza. ’s Avonds een sandwich en dan naar basketbal training, wat helaas blijkt niet door te gaan. Daarna een icecream gegeten en ’s avonds big brother gekeken. Dat wordt hier volgens mij door iedereen vast opgenomen, gekeken. Best grappig. Daarna nog redelijk lang zitten praten, en de world’s dumbest dieven gekeken. Dus voor ik naar bed ging was het half 2. Gelukkig kon ik uitslapen, in tegenstelling tot amanda die voor iets naar school moest, vroeg in de morgen… Ook vandaag niet veel naar buiten geweest, de hitte is echt te warm om iets te doen. Echt super gegeten ’s avonds, de badkamer is inmiddels ook af, ik kan dus staand douchen nu. ’s Avonds weer gewii’t met zijn allen en tv gekeken.
Op zaterdag gaan we naar de vader van Sherry omdat die gister jarig was. Ondertussen gaat het vrij slecht met de moeder van Steve, ze had een zo erge infectie dat vrijdag haar onderbeen geamputeerd was. Zaterdag lijkt het beter te gaan, maar ’s avonds stopten de nieren met goed werken, het gaat dus niet erg goed met haar. Zaterdag dus langs de familie, dacht ik dat wij in de middle of nowhere leefden, daar is het nog iets erger.. Verder werd ik erop voorbereid dat het goed zou kunnen dat ik soms dingen niet verstond aangezien Amanda en Sara daar ook last van hadden. Bleek gelukkig erg meegevallen. Ze hebben een neefje van 7, erg grappig jochie. Heerlijk gegeten!
’s Avonds terug, nou mijn ogen openhouden was zo ongeveer onmogelijk… Volgens mij lukte het me redelijk, behalve het feit dat ik maar halve gesprekken opving…. ’s Avonds heerlijk geslapen.
Op zondag werd ik redelijk laat wakker, rond 11 uur. We gingen naar de film en eerst uit lunchen. Iets met kip gegeten, best lekker. Vervolgens naar Salt geweest, beetje vergezocht verhaal maar wel goed. Vervolgens kon ik of mee boodschappen doen, of naar het ziekenhuis of met Amanda mee shoppen. Het laatste maar gedaan Amanda’s beste vriendin ging ook mee. Voor het eerst echt moeite gehad gesprekken te volgen, elke keer als ik het snapte een nieuw onderwerp…. ’s Avonds broodje kaas/ ham/salami/tomaat/ui uit de oven gegeten. Vervolgens gekaart (klootzakken met iets andere regels) en naar america’s got talent gekeken. Als je je een keer verveeld arcattack is echt supervet, die lui maken muziek met bliksem. Nou ja dat was ongeveer wel wat ik beleefd heb deze week.

  • 09 Augustus 2010 - 20:22

    Jeroen:

    Zo Jip, volgens mij eet je goed hahaha.
    Ik vind het leuk om te lezen dat je al helemaal meedraait in het gezinsleven daa, tussen het ontbijt, lunch, brunch etc. door . ik heb arcattack.com net bekeken en ik verveel mij nog niet zo erg...
    doei Jip, veel plezier

  • 09 Augustus 2010 - 20:45

    OpaOmaHa:

    Lieve Jip,Leuk je eerste week verhaal,je verveelt je dus niet, heb je straks nog wel tijd voor school??? en sporten natuurlijk! Veel liefs

  • 09 Augustus 2010 - 22:06

    :

    je eet wel veel zeg xD kijk maar uit dat je niet aankomt xD ik moet wel zeggen dat je het druk hebt voor de vakantie zeg, weet je al wanneer je moet beginnen eigenlijk? je moet maar eens foto's posten of sturen. looking forward to your next blog :D

    nickos;)

  • 10 Augustus 2010 - 06:42

    Karin:

    Leuk je blog te lezen Jip! Dat smaakt naar meer! Met dat eten zit het wel goed, gelukkig! Ik koop en kook steeds te veel eten nu jij weg bent......!! xx Karin

  • 10 Augustus 2010 - 14:38

    Opa En Oma Zeeland:

    Hoy Jip,

    Wat leuk je verhaal te lezen.We zijn blij dat
    je het goed maakt.
    Je helpt toch wel wat
    mee met koken enz.
    liefs.

  • 11 Augustus 2010 - 20:01

    Hans & Tineke:

    Hé Jip,
    Mooi om weer over je belevenissen te lezen! Je hebt 't in ieder geval niet koud daar en eten krijg je ook wel genoeg. Heb je ook al een real american BBQ meegemaakt?
    Veel liefs, H&T

  • 12 Augustus 2010 - 18:04

    Thijs:

    Hoi Jip, super leuk om je blog te lezen. Lijkt me dat je een erg leuke tijd gaat hebben in de States! Je bent goed druk geweest de eerste week. Veel plezier straks op High School (begint zeker de eerste week van September).

    Groeten uit het ook al zo warme Canada

    Thijs en co

  • 16 Augustus 2010 - 10:00

    Jose En Fay:

    We wisten niet dat je zo'n schrijver was!
    Je lijkt al aardig ingeburgerd binnen het gezin. Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Norman

Highschool year!

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2011

I'm coming home!

13 Juli 2011

Afscheid

30 Juni 2011

Graduation!

05 Juni 2011

twee weken met mijn ouders en zusje

29 Mei 2011

familie en prom
Jip

Deze keer hou ik een blog bij over mijn belevenissen in Nieuw Zeeland en Australië. Ik reis eerst twee weken door Nieuw Zeeland om daarna een half jaar in Melbourne te gaan studeren.

Actief sinds 02 Juli 2010
Verslag gelezen: 72
Totaal aantal bezoekers 56558

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 04 Augustus 2015

Semester in Australië

03 Augustus 2010 - 30 November -0001

Highschool year!

Landen bezocht: