autorijden, jagen enzovoort. - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu autorijden, jagen enzovoort. - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu

autorijden, jagen enzovoort.

Door: jipleendertse

Blijf op de hoogte en volg Jip

24 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Norman

De Homecoming game werd door ons zoals verwacht verloren. Het was wel gezellig, dus het maakte niet zoveel uit. Ons football team is zo slecht dat we er al vanuit gaan dat we alle 10 de wedstrijden gaan verliezen. Football speelt maar redelijk weinig wedstrijden omdat het een fysiek behoorlijk zware sport is. Zo heeft een runningback, degene die de bal krijgt en recht op de verdediging afrent, in de NFL proleague een geschatte carrière van 4 jaar! De dag erna was OU-Texas. De Red River rivalry en de grote wedstrijd. Maar eerst kwam er een doos met spullen van mijn ouders binnen, sinterklaascadeau’s, een beetje vroeg maar we verwachtten dat de doos er veel langer over zou doen, en pepernoten, marsepein enz. Verder zat er ook nog een shirt van het Nederlands Elftal in. Echt supergaaf! Het shirt maandag meteen aangehad naar school. OU won de wedstrijd met een klein verschil. Gaaf, ook aangezien ik overal liep te bluffen tegen Texas fans dat OU zou winnen.

Zondagochtend gingen we met zijn allen en de buren Mitchell en Cheryl naar de dierentuin. Was leuk, en gezellig. Daarna voor de eerste keer mee wezen jagen. Dat gaat helemaal in camouflage kleren en vooraf een douche in een speciale zeep die zorgt dat je ruikt zoals het in het bos ruikt. Tijdens het jagen hebben ze treestands waarin ze gaan zitten en dan is het wachten tot er een hert voorbij komt. Je hebt verschillende jachtseizoenen, het grootste deel is boog, dan zijn er 2 geweerweekenden, waarvan één alleen voor de jeugd is en nog black powder weekend. Dat is geweer maar dan het oude idee van kruit, kogel en aanstampen… Helaas niets gezien vandaag. Maandagavond heb ik met een boog geschoten. Ik moet zeggen dat het wat lastiger was dan verwacht om de boog terug te trekken. Verder zet het behoorlijk wat druk op een spier in je linkeronderarm die je volgens mij verder niet gebruikt. Was wel gaaf om boog te schieten, ik zal er een foto van bijvoegen. Als Steve zo meteen wakker wordt van zijn middagdut ga ik denk ik vragen of ik dat weer eens kan doen, of met een geweer…

Voor de rest niet echt een speciale week gehad. Alhoewel vanaf dinsdag tot aan zaterdagmiddag internet eruit lag. Super irritant. Op zaterdagochtend ben ik samen met Caleb en Hana, een vriendin van Caleb, een cowboyhoed voor Caleb wezen kopen en naar Bass pro shop, de grote outdoor-winkel geweest. Was erg gezellig. Daarna thuis gewacht tot internet gerepareerd werd en daarna met Sherry naar het benzinestation op de hoek van de straat gereden voor sausage en daarna naar het andere benzinestation op de andere hoek gereden omdat ze het niet hadden. Best gek de eerste keer rijden, maar wel echt gaaf om te doen. Zondag naar de bioscoop geweest naar Case 39. Steve en ik vonden het een vreselijk slechte film, Mitchell vond het matig en Amanda en Sherry vonden het een goede film… Volgens mij was het tijdverspilling. Daarna naar Prince of Persia gekeken thuis, dat was wel een goede film.
Maandag en dinsdag hadden wij een blokschema. Maandag alleen het 2de, 4de en 6de uur. Dinsdag het 1ste, 3de, 5de uur. Dit omdat we een soort toetstweedaagse hadden. Met een uur lunch na het tweede vak. Op maandag betekende dit dus dat we basketball meteen na de lunch hadden. Omdat het verlengde lunch was ga je soms naar een restaurant in plaats van een fastfood restaurant. Ik ging met Patrick (iemand uit mijn 3e uur) naar Buffalo wild wings. Een restaurant met kippenvleugels in allerlei smaken. Erg lekker, maar het is niet zo’n super idee om er iets van 15 te eten en vervolgens meteen door te gaan naar training en te gaan rennen. Ik was geloof ik echter niet de enige met een beetje een maagprobleem… Dinsdag weer blokschema en daarna om 3 uur weer trainen. Naar Ihop geweest voor lunch. Dat is een soort ontbijt restaurant met pancakes, eieren en sausage. Het duurde een beetje lang voor het eten kwam waardoor ik ongeveer een kwartiertje te laat was voor mijn 5e uur. Op woensdag weer terug naar normaal rooster, niet veel gedaan op school. Bij een aantal vakken film gekeken en dat is het ongeveer wel. Oh ja, we hebben nog wat afval verbrand. Waarvan een foto toegevoegd.

Daarna hadden wij deze week herfstvakantie wat betekende dat we donderdag en vrijdag vrij waren. Lekker uitslapen!? Nou nee, op donderdag had ik om 8 uur ’s ochtends basketball training. Oftewel gewoon vroeg mijn bed uit. Daarna weer naar huis. Verder ’s avonds naar de eerste voorstelling van jackass 3D geweest, oftewel om 12.01. Dat was echt een hilarische film! We waren rond 3 uur ’s nachts thuis en om 3.30 ben ik gaan slapen. De volgende ochtend om 10 voor 6 eruit om te gaan jagen! Het is dit weekend jeugd weekend wat betekent dat er dit weekend door de jeugd behalve met pijl en boog ook met geweer gejaagd mag worden! Vandaar dat we vrijdag de hele dag gaan jagen en Sara ook zaterdagochtend en zondag de hele dag. Ik moet toegeven dat ik door de korte nacht wel een paar keer lichtjes weggedommeld ben. Ik zat met Jacob (broertje van Caleb) in een stand. Deze keer eindelijk herten gezien. Eerst een spike (een klein mannetje met slechts een punt als gewei). Daarna een tijdje niets meer gezien, maar vlak voor we weggingen hoorde ik iets over de bladeren lopen rechts van mij. Dit gebeurt vaker maar meestal is het een van de vele eekhoorns. Dit keer was het echter een hert. Toen het een stap vooruit zette, bleek het een groot mannetje te zijn met een gewei met acht punten, (4 aan elke kant) oftewel an 8-point buck! Jacob schoot terwijl ik mijn oordopjes nog niet inhad, wow wat klinkt een zwaar kaliber geweer luid! We wisten niet zeker of het raak was. Hij sprong op en over een hek en rende weg, maar begon al snel te lopen in plaats van te rennen, waardoor we dachten dat hij hem geraakt had. Toen kwamen Doug (vader Jacob en Caleb) en de rest bij onze stand. We konden echter geen bloed vinden, Jacob had dus gemist. Jammer, want een 8-pointer is behoorlijk groot! (Bij ons aan de muur hangen een 6-pointer, 8-pointer en 9-pointer.)

Daarna naar huis om te lunchen, pizza van gisteravond, en we zouden later op de dag weer gaan jagen. De 3 buurjongens kwamen daarna naar ons huis tot we weer zouden gaan. Sara, Caleb en ik vielen op de bank, in de stoel in slaap terwijl Jacob en Lucas tv keken. Toen ik wakker werd was het 3,5 uur later en stonden we op het punt om weer te gaan jagen. Opnieuw zat ik met Jacob in een stand, dit keer geen herten gezien en wel wat geslapen. Wat best gaaf is tijdens het jagen, is dat het stil is. Het enige geluid dat je hoort zijn eekhoorns en vogels. Die stilte wordt behoorlijk opgeschrikt als er opeens een geweer afgaat. Sara heeft een hert geschoten. Even later rijden we met de truck van de buren naar haar stand toe om het hert te zoeken. Steve moest vandaag werken en is nu ook onderweg om te helpen zoeken. Het idee is om terwijl je zo min mogelijk beweegt bloed te vinden. Dit lukt uiteindelijk en we vinden een spoor het bos in. Helaas kunnen we op een gegeven moment geen bloed meer vinden en aangezien Steve behoorlijk moe is besluit hij dat we het laten zitten. We gaan naar huis en het hert zal opgegeten worden door de coyotes. Het schijnt zaterdagochtend te stinken in de buurt van dat stuk bos…

Zaterdag slaap ik uit en ga ik daarna samen met Sara naar Fronier City, het pretpark hier in de buurt. Een erg leuke dag gehad. De gaafste attractie is een soort driehoek met 6 zitplaatsen die aan een bungee jump koord tussen drie palen omhoog wordt geschoten, valt, en weer omhoog wordt geschoten, echt super gaaf! Verder was er omdat het oktober is een haunted house (spookhuis). Het was ontzettend grappig omdat in de groep waarmee ik was er een aantal mensen ontzettend bang waren. Op zondag niet veel bijzonders gedaan. Uitgeslapen, naar de kapper geweest en daarna naar Bass Pro Shop, de grote outdoor winkel, geweest om een verjaardagscadeau voor Steve te kopen. Het eerste stuk, tot aan de snelweg, mocht ik rijden, gaaf! Nou volgens mij is dit mijn langste blog tot nu toe dus het is wel mooi geweest ook al loop ik nog een week achter. Adios!

  • 25 Oktober 2010 - 06:46

    Karin:

    Ha Jip, Dat is een leuk en lang stuk. Bijzonder te lezen! En ook leuk de foto's erbij. Een fijne week! Karin

  • 25 Oktober 2010 - 20:15

    Hanneke:

    Hoi Jip,

    Dat is nog eens vroege Sint! En ik me maar opwinden over AH (jouw voormalige werkgever?!?, die dit jaar kort na de zomervakantie de Sint-traktaties al in de winkel had liggen).
    Aan Karin en Peter: Een shirt van het Nederlands Elftal?!?
    Leuk om te lezen Jip, je maakt wel heel andere dingen mee dan hier. Of ga je hier ook wel eens jagen? Is vissen net zoiets, of toch anders?

    groetjes van de Jagertjes en Hanneke

  • 26 Oktober 2010 - 06:36

    Je Zusje:

    leuk man!

  • 28 Oktober 2010 - 17:50

    Peter:

    Ha boy, dat is weer heel wat sportnieuws over je nieuwe sporten! Ik lees basketbal, football, boogschieten, autorijden,hertenjagen...ik wist dat je bij basketbal een 3 punter kuntscoren, maar een 9 punter bij hertenjagen is ook niet mis. Hier genieten we van tennis en Feyenoord. Have fun en happy halloween.

  • 30 Oktober 2010 - 10:10

    Opa En Oma Haarlem:

    Lieve Jip, Dat was weer een mooi,spannend en afwisselend verhaal. Jullie hebben een overschot aan herten,wij aan meeuwen, echt heel erg, is daar ook een pijltje of iets anders voor?? Maar..de meeuw is beschermd! Verder veel succes met alles wat je onderneemt en leert. Veel liefs van ons.

  • 31 Oktober 2010 - 14:12

    Ries:

    Hey Jip,
    A'k het zo leze is jeage bienai net so sooi as visse, me dan zonder dobber... Ier a ze histere op heazen hejohe, me die zurge da's ze honden bie d'r ae om de doodheschote heazen op te zoeken en de herochte op te healen. Da's zou misschien ok zo hek nog nie weze bie jooder?
    Dan eije zelluf nie te zoeken! Bin ze lekker die herten?
    Hoed mikke en de hroeten, Ries

  • 02 November 2010 - 15:48

    Aniek:

    jip het is toch pointer geen punter?
    hahahha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Norman

Highschool year!

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2011

I'm coming home!

13 Juli 2011

Afscheid

30 Juni 2011

Graduation!

05 Juni 2011

twee weken met mijn ouders en zusje

29 Mei 2011

familie en prom
Jip

Deze keer hou ik een blog bij over mijn belevenissen in Nieuw Zeeland en Australië. Ik reis eerst twee weken door Nieuw Zeeland om daarna een half jaar in Melbourne te gaan studeren.

Actief sinds 02 Juli 2010
Verslag gelezen: 1748
Totaal aantal bezoekers 56545

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 04 Augustus 2015

Semester in Australië

03 Augustus 2010 - 30 November -0001

Highschool year!

Landen bezocht: