Eind v/h voetbalseizoen, mijn ouders zijn er bijna - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu Eind v/h voetbalseizoen, mijn ouders zijn er bijna - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu

Eind v/h voetbalseizoen, mijn ouders zijn er bijna

Door: jipleendertse

Blijf op de hoogte en volg Jip

25 Mei 2011 | Verenigde Staten, Norman

Op 1 april speelden we tegen PC North met voetbal, dit is een ontzettend goed team en we zouden deze wedstrijd waarschijnlijk verliezen… De wedstrijd begon niet goed, al snel stonden we 1-0 achter nadat er een vrije trap vanaf 25 meter in de kruising werd geramd… De hele wedstrijd was het andere team een stuk beter dan wij, maar onze keeper speelde fantastisch (de andere coach vertelde hem later dat hij een all-star goalie was.)! Met nog 10 minuten te gaan scoorden we uit een counter 1-1! Even leek het een verassing te worden. Vervolgens kwamen een aantal middenvelders niet terug en verloren we de wedstrijd 4-1… Ondanks dit hadden we er eigenlijk best een goed gevoel over!

Op zaterdag gingen we naar Davis, Sherry’s vader bezoeken. Dit was gezellig en op zondag gingen we terug van Davis naar huis. Die avond gingen Sara en ik Sherry’s auto wassen. Dit was de eerste keer dat ik zonder Sherry of Steve in de auto reed. Echt een leuk gevoel!

Over drie weken is het prom, en je kan hier natuurlijk niet naar prom zonder een prom date te hebben. Ik vroeg vandaag tijdens lunch Reagan naar prom en ze zei ja:). Ik was hier best blij mee! Dit was de persoon met wie ik naar prom wil, dus het was een leuke dag!

Op dinsdag speelden we tegen Lawton met voetbal, dit was homecoming voor voetbal, we hadden eerder op de dag de homecoming ceremonie voor spring sports waarbij alle spelers omgeroepen worden. Ik zat niet in homecoming van voetbal als enige van 4 seniors, mede omdat ik al in basketball homecoming was. Ik was hier wel blij mee want dit betekende dat ik niet voor het huren van een tux hoefde te betalen. De wedstrijd zelf verliep in de eerste helft eigenlijk goed, het stond 0-0 bij rust maar in de tweede helft lukte het ons niet om te scoren en we gaven 2 goals weg… Weer een verloren wedstrijd.
Op donderdag was het de eerste keer dat ik in mijn eentje naar Moore reed, Sherry en Steve laten me langzaam aan steeds meer alleen rijden.

Op vrijdag speelden we een uitwedstrijd bij Yukon. Dit was een behoorlijk intense avond. In het meisjesteam vielen al een paar gele kaarten en bij ons was het ook behoorlijk hard. Dit in combinatie met een scheidsrechter die geen flauw idee had wat hij op het veld aan het doen was. Één yukon speler had een hard verband om zijn onderarm. Die hij minstens 10 keer in iemands gezicht slingerde, de scheids floot er echter geen enkele keer voor, terwijl het behoorlijk duidelijk was. Verder vertelde hij onze keeper/aanvoerder dat hij zijn goal niet mocht uitkomen om tegen hem te praten terwijl het spel stil lag vanwege een blessure. Met wind tegen in de eerste helft hielden we het op 0-0, we misten een paar grote kansen vlak na rust en verloren uiteindelijk behoorlijk knullig met 2-0. Echt een rotwedstrijd.

Op zaterdag was het basketbal banquet. Dit is een afsluiting van het seizoen waarbij de coaches een speech houden voor het team, de spelers die dat jaar voor het eerst een ‘letter’ kregen (spelen/op de bank zitten bij een varsity wedstrijd, dit verschilt per coach) krijgen deze tijdens het banquet uitgereikt. Ook awards worden er awards uitgereikt. Alle seniors kregen een senior award en een envelop met 100 dollar. Verder werden er nog verschillende awards uitgereikt voor de beste rebounder, defense, heart en most improved. Ik kreeg de award voor most improved player! Was een leuke waardering voor het baketbal sezoen. Het was een gezellige avond.

Die dinsdag speelden we tegen Norman, één van de vijf beste voetbalteams in Oklahoma. We verloren kansloos met 4-0, helemaal weggespeeld. De enige reden dat we met ‘slechts’ 4-0 verloren was de werkelijk fantastische wedstrijd van onze keeper. Norman had 46 schoten waarvan 23 op doel. Dit betekende 19(!) reddingen waarvan een groot aantal keiharde/goedgeplaatste schoten waren. Echt een indrukwekkende wedstrijd van Zach, de rest van het team was behoorlijk dramatisch. Na deze wedstrijd raakten we ook nog onze beste aanvaller kwijt, hij is de rest van het seizoen geblesseerd.

Op vrijdag speelden we uit bij Edmond North, ook dit team is erg goed (top 10 in state), eigenlijk waren we weer behoorlijk kansloos. De wind was deze dag echt vreselijk sterk. Een grote hoogspring mat werd door de wind over een 2 meter hoog hek geblazen, over de parkeerplaats en tot stilstand tegen een ander hek. De cornervlaggen stonden ontzettend scheef. De eerste helft speelden we met wind mee en eigenlijk ging de wedstrijd daardoor bijna helemaal gelijk op. Edmond had wat meer kansen maar we werden niet weggespeeld. Ik speelde zelf een goede wedstrijd als linkshalf had een goed schot dat net over ging (wind…). Maar moest na een blessure rechtsachter spelen voor de rest van de eerste helft. We scoorden zelfs, maar buitenspel… We stonden 2-0 achter bij rust. Tweede helft waren we vrijwel kansloos ondanks dat we nog een paar counters hadden. We verloren met 4-0, mede dankzij onze keeper opnieuw. In de krant stonden de statistieken, reddingen van de Moore goalie 17-Edmond north’s goalie 0.

Zaterdagavond waren Steve en ik als enigen thuis. Caleb (buurjongen) kwam langs en we hadden een film gehuurd, deze film gekeken en ijs gegeten, een lekkere relaxte avond. Op zondag was het erg warm buiten en hielp ik Mitchell en Cheryl met het plaatsen van hun nieuwe houten hek. De grond hier is keihard dus het was behoorlijk wat werk om de palen in de grond te krijgen. Ik verbrandde mijn rug behoorlijk, dus de dagen erna was het dragen van mijn rugtas behoorlijk irritant.

Op dinsdag speelden we voor de tweede keer tegen Choctaw, een erg matig voetbalteam waar we eerder tegen verloren. We hebben steeds meer blessures en bassisspelers die wegvallen. Ook deze wedstrijd speelden we best goed in de eerste helft, maar in de tweede helft speelden we dramatisch. We verloren met 4-1, Nog één wedstrijd te gaan en we hebben een 1-11 record, dramatisch!

De dagen daarna heb ik last van mijn buik, ik moet veels te vaak naar het toilet en ik voel me vreselijk. Ook eet ik nauwelijks, ik krijg geen hap door mijn keel. Ziek? Nee, gewoon erg blij om mijn ouders en Aniek te zien vrijdag! Op donderdag ging ik na school met Reagan (mijn prom date) een stropdas te kopen die bij haar jurk paste. Want zaterdag is het ook nog prom. Dit was best gezellig! De volgende blog zal ik daarover hebben en deze begint dus op 22 april.

  • 26 Mei 2011 - 06:31

    Opa En Opma Haarlem:

    Lieve Jip, Weer een spannend sportverslag ook wat verloren, maar... heel veel gesport en als ik je oorkondes, plaquettes enz. op je kamer in Maarssen zie liggen, heb je voor ons alleen maar gewonnen hoor! We kijken alweer uit naar je volgende blog over het bezoek van je ouders en Aniek en ook... naar je thuiskomst hier!! Dat wordt nog een drukke week voor je, heel veel succes en sterkte met het verlaten van je geweldige gastfamile en een hele goede thuisreis, TOT ZIENS! Liefs van ons.

  • 26 Mei 2011 - 08:13

    Opa En Oma Haarlem:

    Nog even dit, ik bedoel niet alleen de oorkondes van je sportresultaten die al in je kamer hangen, maar nu ook wat je er in Amerika allemaal bijbehaald hebt en die je ouders al voor je mee naar huis namen! Nogmaals tot ziens Jip!

  • 26 Mei 2011 - 18:01

    Peter:

    Tja, dat soccer is toch ook geen echte sport. Basketbal is veel spannender.
    ps, ik heb je nog niet gehoord over Ajax.....?

  • 28 Mei 2011 - 17:17

    Je Zusje:

    leuk!
    Micha was eergisteren aan het voetballen, hij doet het steeds beter!
    zegt hij: Ajax is de beste hé!? ik: jaa natuurlijk Micha! en meteen vroeg hij: is Jip ook voor Ajax? dus ik zei maar ja want dat vond hij zo leuk! haha tot donderdag jippp xxx

  • 28 Mei 2011 - 17:22

    Karin:

    Ha Jip, Die wolken waren er toen wij net aankwamen.... Wat waren die bijzonder he. Nooit gezien. En heb je nog iets gezien van de luchten tijdens de tornado's van deze week. Enne volgens mij moet je deze dagen nog even lekker genieten en dan kun je die laatste weken wel vanuit hier schrijven. xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Norman

Highschool year!

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2011

I'm coming home!

13 Juli 2011

Afscheid

30 Juni 2011

Graduation!

05 Juni 2011

twee weken met mijn ouders en zusje

29 Mei 2011

familie en prom
Jip

Deze keer hou ik een blog bij over mijn belevenissen in Nieuw Zeeland en Australië. Ik reis eerst twee weken door Nieuw Zeeland om daarna een half jaar in Melbourne te gaan studeren.

Actief sinds 02 Juli 2010
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 56518

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 04 Augustus 2015

Semester in Australië

03 Augustus 2010 - 30 November -0001

Highschool year!

Landen bezocht: