De tweede week - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu De tweede week - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu

De tweede week

Door: jipleendertse

Blijf op de hoogte en volg Jip

18 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Norman

Om te beginnen wil ik even zeggen dat ik de reacties op mijn blog erg leuk vind. Ik zal er dit keer ook wat foto’s van het huis bij plaatsen. Morgen begint school al, ik ben best benieuwd hoe dat is. Ik ben (zoals eigenlijk wel verwacht) een senior. Wat betekent dat ik in mijn laatste jaar zit en dus ook naar graduation mag (wel zonder een diploma te krijgen, maar toch). Steve’s moeder is vrijdag overleden. Daar is het de afgelopen week dus best druk mee geweest. Voor de rest toch veel leuke dingen gedaan. Een aantal keer gezwommen bij de buren, 2 van de buren hebben een zwembad. Woensdag naar school geweest voor orientation. Dat is je school ID ophalen (kon niet want ik zat nog niet in het systeem), agenda van school kopen (ja, is verplicht), parking ticket voor je auto kopen (hoef ik dus ook niet), een locker krijgen, je rooster ophalen (dat dus ook niet), en je kan een t-shirt van je jaar kopen, dat wel gedaan. Met mezelf bij de school ingeschreven krijgen, gingen nog aardig wat problemen gepaard, mijn hepatitis prikken zouden niet in orde zijn… Na flink wat uitleg en gedoe bleek dit toch goed te zijn, waardoor ik gisteren mijn rooster op heb kunnen halen.
1ste uur Engels
2de uur environmental sciences (ja je moest een science vak, en dit leek de leukste) wordt gegeven door een coach, wat altijd goed schijnt te zijn. Dit vak heb ik samen met mijn gastzus.)
3de uur US history
1ste lunch (de lunch groep van oudere jaars is gesplitst)
4de uur Spanish
5de uur Algebra (van mijn basketbal coach…. En ja je moest een wiskundig vak)
6de uur BASKETBAL
Volgens mensen die ik erover gesproken heb een superrooster. Dus dat zal ik maar geloven.
We hebben voor het huis een basket staan, inmiddels dus al een beetje gebasketbald, en heb echt superveel zin om daar morgen echt mee te beginnen.
Inmiddels al 3 andere foreign exchange students ontmoet. Wel apart, het idee dat er superveel mensen hetzelfde doen als jij. Als het goed is krijg ik vandaag een telefoon wat betekent, gratis smsen en bellen met mensen hier. Ik heb vorige week maandag ook pannenkoeken gemaakt. Terwijl ik het maakte vroegen ze zich af of dat wel eetbaar was, maar ze bleken het erg lekker te vinden (vooral met spek en kaas) en de afgelopen week werd aan eigenlijk iedereen wel verteld dat ik dat gemaakt had en dat het erg goed was. Ook de stroopwafels verdwijnen veel te snel uit de kast.
Verder nog een aantal keer uit lunchen geweest (dat doet iedereen hier redelijk vaak.) ’s Avonds heerlijk gegeten.
Om te mogen sporten hier moet je een sportsphysical halen. Wat betekent dat in iets van 5 minuten wordt gekeken of je geen problemen hebt met bv. je hart. Hierbij wordt ook je lengte gemeten.
De arts die dit deed was echter vrij klein… Eerst haalde ze dus al een opstapje om op te gaan staan. Vervolgens trok ze het bovenste deel van de lengtemeter uit het onderste… Ik was te lang…… Toen vroeg ze mijn lengte dus maar. Eigenlijk stelt vrijwel iedereen hier dezelfde vragen. Waar kom je vandaan, is het daar ook zo warm (gister een koele dag gehad, het werd denk ik maar iets van 33 graden en het heeft 10 minuten geregend….) en hoe lang ben je? Wel grappig, maar dat heb ik nu allemaal wel al erg vaak gezegd… Nou dat was het ongeveer wel. Ik heb nog wel veel meer gedaan, maar dat is eigenlijk te veel om op te schrijven.
Ik zal wel nog wat foto’s toevoegen.

Grtz Jip

  • 18 Augustus 2010 - 20:07

    Opa&oma Haarlem:

    Lieve Jip,
    Wat een leuke foto's en verslag van je tweede week in Oklahoma. Heel veel succes en plezier op school morgen. Veel liefs.

  • 19 Augustus 2010 - 15:28

    Opa En Oma Zeeland:

    Lieve Jip,
    Leuk om je verslag te lezen en de foto's te zien.
    We hopen dat het op school goed gaat,dat je leuke mensen ontmoet.
    Liefs.

  • 19 Augustus 2010 - 21:08

    Jippieeeeeeeee!!:

    hartstikke leuk stukkie!
    liefs je zusje & papa & mama

  • 20 Augustus 2010 - 06:00

    Peter:

    Ha Jip,
    Mooi verhaal, je lengtemeting. Zijn alle Oklahoma-ers klein? Oh ja:Je hebt de CLM WK poule gewonnen! Ik heb voor je getrakteerd op brownies en marshmellows! Je prijs zal ik overmaken.
    Liefs Peter

  • 20 Augustus 2010 - 09:42

    Hans & Tineke:

    Hoi Jip,
    Weer een leuk verslag over je avonturen daar. Heb je elke dag dezelfde vakken of ga je maar één dag naar school?!? Ook leuk om de foto's te zien!
    Liefs,
    Hans & Tineke

  • 20 Augustus 2010 - 14:28

    Francien En Michael:

    Heeee grote vriend!
    wat een leuke verhalen allemaal! denk niet dat we het niet lezen omdat we niet reageren..;) Maarr we zijn druk met van alles! Net terug uit Den Helder en nu even jouw nieuwe verhaal lezen! Gefeliciteerd met de WK poule overwinning haha;) Gaaf huis ook zeg, en grote kamer! Michael vindt dat Algebra en US history niet echt top klinken haha. Spaans lijkt ons wel gaaf! Francien is aan dr rijlessen begonnen, wel leuk hoor! dus volgend jaar kunnen we met de auto naar de strook haha. (en michael dr achteraan op de motor haha)
    Nou veel succces op school! We horen weer van je!
    Liefsss van ons

  • 22 Augustus 2010 - 09:15

    Hortense:

    Ha die Jip,
    wat maak je veel mee zeg!
    Ben je al aangekomen? Want volgen mij eet je de hele tijd. Morgen begint ook hier de school. Ben benieuwd hoe het is zonder de examenklassen van vorig jaar.Groetjes...van je lieftallige juf Duits(pff)

  • 23 Augustus 2010 - 16:25

    Hans Can:

    Hi Jip, on Fri I sent u a note, haven't seen it in the "reactions" Did u receive anything??? what could I have done wrong. Didn't put name in NAAM. Hans can

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Norman

Highschool year!

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2011

I'm coming home!

13 Juli 2011

Afscheid

30 Juni 2011

Graduation!

05 Juni 2011

twee weken met mijn ouders en zusje

29 Mei 2011

familie en prom
Jip

Deze keer hou ik een blog bij over mijn belevenissen in Nieuw Zeeland en Australië. Ik reis eerst twee weken door Nieuw Zeeland om daarna een half jaar in Melbourne te gaan studeren.

Actief sinds 02 Juli 2010
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 56528

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 04 Augustus 2015

Semester in Australië

03 Augustus 2010 - 30 November -0001

Highschool year!

Landen bezocht: