school - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu school - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu

school

Door: jipleendertse

Blijf op de hoogte en volg Jip

29 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Norman

Inmiddels zijn we bijna 2 weken verder. Ik heb het eigenlijk te druk gehad om aan schrijven toe te komen. De eerste 7 dagen school zijn achter de rug. Ik zal proberen om het een beetje te beschrijven. Er waren dit jaar een paar strengere regels op school. Zoals de dresscode. De eerste dag is dit door al mijn leraren herhaald, plus 1 of 2 keer over de intercom... Een beetje overdreven veel, maar goed. Op school zijn er inmiddels best veel mensen die me gedag zeggen (ik heb regelmatig geen flauw idee wie het is). Wel erg grappig. Ik geloof dat ik de afgelopen maand zeker 5 keer per dag: 'wow man, you're tall.' gehoord heb. Tot nu toe heb ik het gevoel dat het tempo hier lager ligt dan het tempo op school in Nederland. Behalve mijn 6de uur dan: basketbal. De eerste 2 dagen speelden we korte wedstrijdjes met wisselende teams. De coaches (zijn er 3) mogen je hier niet trainen zonder dat je je physical (eerder beschreven) hebt. Wat betekent dat we maandag met 6 man de fitnesszaal ingingen.
Een rondje van 12 oefeningen voor je armen, schouders of benen. Elke oefening 2 keer.
Opdrukken, curls, optrekken aan een stang enz enz. en dan nog een keer. KILLING. Na maandag heb ik dinsdag en woensdag met spierpijn in mijn benen en armen rondgelopen. Ondertussen begin ik op school wat mensen te herkennen en met mensen te praten. Ik moet zeggen dat het erg leuk is om in een compleet nieuwe omgeving (land, cultuur, mensen) naar school te gaan! Inmiddels ook het eerste huiswerk gemaakt, helaas. Verder hardgelopen, sprintwerk, en wat langer. En ook een dag met een basketball gewerkt. Op vrijdag was het rondje oefeningen uitgebreid tot 20. Gelukkig maar een rondje hoeven doen, maar het blijft toch zwaar. Ik heb het gevoel dat ik de afgelopen week meer krachttraining gedaan heb dan in de rest van mijn leven. Donderdag waren er wat problemen met papieren op school, maar dat lijkt gelukkig opgelost! Buiten school om ook nog een aantal leuke dingen gedaan. Zo ben ik naar de verjaardag van mijn buurjongen Caleb geweest, heb ik de 'fourwheeler' gereden door de tuin en ben ik vrijdagavond met Caleb wezen vissen op de huntinglane en vannochtend opnieuw met Steve en Mitchell (de buurman, zijn 'we' goed mee bevriend). Inmiddels is fastfood als lunch de gewoonste zaak van de wereld voor me geworden. Volgend weekend gaan we naar Branson (hoe je dat ook spelt) in Missouri. Verder is het vrijdag Moore War. Dat betekent dat 2 van de 3 scholen in Moore tegen elkaar spelen (de grootste Moore War is met football). Vooral de eerste Moore War van het jaar schijnt hier heel groot te zijn.
Inmiddels hangen er overal in school lakens volgetekend met leeuwen (de Moore Lions) die 'ten oorlog trekken'. Deze week zijn er allerlei activiteiten rond en vrijdag is de wedstrijd. Het hele stadion (ja ze hebben hier tribunes rond het veld) schijnt vol te zitten. Ik kijk er best wel naar uit. Ik moet zeggen dat ik de afgelopen weken erg lekker gegeten heb,veel mexicaans.
Verder heb ik eigenlijk niet zo veel meer te vertellen.
Ik plaats er nog een foto bij en ik ben erg benieuwd wie kan raden wat het is.

Jip

  • 29 Augustus 2010 - 19:59

    Aniek:

    jippie,
    hartstikke leuk stukje,
    eerste reactie van mij!
    hahaha leuk,
    liefs

  • 29 Augustus 2010 - 21:10

    Jeroen:

    hoi jip, erg fijn dat het je zo goed bevalt. Leuk om te lezen dat je er al helemaal thuis hoort hahaha. ik zal vieze piet ( raadseltje terug voor jip ;-) ) melden dat hij vanaf volgend jaar zomer eerder open gaat. wat betreft jouw raadsel. ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het iets met schieten te maken heeft. een soort oefenflappie

  • 30 Augustus 2010 - 15:34

    Opa En Oma Zeeland:

    Hallo Jip
    Je schoolverhalen zijn
    leuk,wat veel sport.
    Het vissen zal je zeker wel bevallen,ook nog wat
    gevangen? en wat voor vis
    dan?Liefs.
    Hoi, Lieve Jip. Ik zit nu ook achter de computer
    bij oma, Het is al lang
    geleden dat ik getypt heb,maar het lukt mij nog. Het ga je goed en een dikke zoen van mij.
    Je tante Marianne.
    P.s Heb je op dat ding
    geschoten?

  • 30 Augustus 2010 - 18:19

    Ries:

    Ik schrieve wat in 't zeeuws wan dat moeje ok bluve versteh! Kenne ze di hin boterammen mee kaes? Is dat lekker aol dat fastfood? iederen dag een hamburger of kanje ok nog wat anders kieze? Een visboer ist-er weh zie ik op de foto, leuk joh! De hroete, ok van den ond!

  • 31 Augustus 2010 - 17:59

    Dini V.d.Berg:

    Hoi Jip, leuk om te lezen allemaal. Het ding op de foto zit vol kogelgaten. Heb jij erop geschoten? Of is het een mislukte tuinsproeier?

  • 01 September 2010 - 17:49

    Peter:

    Ha Jip,
    Dat zijn weer mooie avonturen in Oklahoma. Waren het baarzen die jullie vingen? Vorig jaar op de buurmannendag hebben we ook oefenflappies geschoten. Vandaag was ik op stap met Henk Angenent bij de aardappeldag. Hij was benieuwd waar je zat in Amerika! In zijn presentatie vertelde hij dat een topsporter best eens een patatje mag eten. Maar elke dag fastfood...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Norman

Highschool year!

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2011

I'm coming home!

13 Juli 2011

Afscheid

30 Juni 2011

Graduation!

05 Juni 2011

twee weken met mijn ouders en zusje

29 Mei 2011

familie en prom
Jip

Deze keer hou ik een blog bij over mijn belevenissen in Nieuw Zeeland en Australië. Ik reis eerst twee weken door Nieuw Zeeland om daarna een half jaar in Melbourne te gaan studeren.

Actief sinds 02 Juli 2010
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 56513

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 04 Augustus 2015

Semester in Australië

03 Augustus 2010 - 30 November -0001

Highschool year!

Landen bezocht: