Kerst en oud en nieuw - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu Kerst en oud en nieuw - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu

Kerst en oud en nieuw

Door: jipleendertse

Blijf op de hoogte en volg Jip

07 Februari 2011 | Verenigde Staten, Norman

Op vrijdagochtend zijn we nog een keer gaan jagen. Het enige wat we zagen was een 4-point en het is nu alleen does (vrouwtjes) seizoen dus weer geen succes, Sherry ging dit keer mee als begeleiding, zij zat met 4 dekens in de auto… Daarna gingen we naar Steve’s vader zijn huis om daar kerst te vieren. Het was erg gezellig! Daarna ’s avonds thuis cadeau’s opengemaakt. Ik vond het echt supercool hoeveel cadeau’s mijn gastgezin voor mij had gekocht! Echt supergaaf! Op kerstochtend openden we nog een cadeau. Dit is het grote cadeau van ‘Santa’. We kregen alledrie een ipod touch!!!! Echt een super gaaf cadeau waar ik ontzettend blij mee ben!

Daarna gingen we voor kerst naar Sherry’s moeder en daarna naar Sherry's vader. Het was wel erg gek om kerst te vieren zonder je eigen familie, toch was het wel een leuke dag. Lekker gegeten en ook nog gespeeld met Tyler, het 7 jarige neefje.De dagen rond kerst waren voor mij wel moeilijk met heimwee. Het was erg gek om niet ‘thuis’ te zijn en er viel ook niet superveel te doen, ik zat een beetje ‘vast’ thuis en had wel behoorlijk heimwee. Op zondag gingen nog voor de laatste keer jagen, helaas weer geen succes. De week tussen kerst en oud&nieuw eigenlijk alleen gebasketbald, elke dag ’s ochtends trainen. Voor de rest alleen bij de buren langs geweest. Op vrijdag oud en nieuw gevierd bij de buren. Met Caleb en zijn broertjes gepoold en later nog gepokerd. Daarna rond half 1 naar bed. Het was wel een behoorlijk verschil met oud en nieuw vorig jaar. Een beetje saai maar toch een leuke avond.

Op zaterdag hadden we nog een korte basketbaltraining. Daarna was de OU bowl game op tv. Het systeem in college football is eigenlijk te ingewikkeld om uit te leggen. Er zijn verschillende divisies, PAC 10, BIG 12, BIG 10 enz. De winnaars van de grote divisies spelen tegen elkaar in BCS bowl games (OU speelt in de FIESTA BCS game), daarnaast zijn er nog verschillende bowl games voor andere goed presterende teams, 35 in totaal. De belangrijkste wedstrijd is tussen de nummer 1 en 2 van de ranking, de national championshipsgame. OU won de bowl game! Op zaterdag nog een pro-football game gekeken. Op maandag hadden we weer een training voor basketbal, dinsdag volgde de eerste wedstrijd weer. We wonnen van Norman North, waar we eerder van verloren. Gaaf!

Op donderdag en vrijdag was er een basketballtoernooi waar ze alleen de varsity spelers naar meenamen. Ik reed daarom de bus naar huis. Ik heb wel vaker de bus in de ochtend genomen maar dan is iedereen half in slaap. In de middag is iedereen wakker en dat zorgt blijkbaar voor een heleboel drama… Hierna beloof ik mezelf nooit meer de bus in de middag te nemen!
Op zaterdag gingen Steve, Sara, Caleb een vriendin van Sara en ik naar Monstertrucks. Dit is iets wat we ook regelmatig op tv kijken. Het zijn enorm grote trucks die zo snel mogelijk over een stunt parcours rijden of ‘freestylen’ stunts doen. Ik vond het altijd wel gaaf om te zien. Hier heen gaan was wel indrukwekkend. Die trucks maken zoveel lawaai dat het zelfs met earplugs in eigenlijk te luid is!
De trucks die er reden waren helaas niet zo indrukwekkend als ik eerder op tv zag, de rijders wilden hun trucks heel houden en niet over de kop laten gaan omdat er nog een race was later op de dag. Toch was het gaaf om te zien. Ik heb er een aantal gave foto’s en ook filmpjes van. De foto’s zal ik ook aan mijn blog toevoegen. Naast de grote trucks was er nog een fourwheeler race tussendoor als tijdvulling. Ook dit was gaaf om naar te kijken.

Op zondag bij de buren gepoold en daarna uit eten geweest bij Red Lobster. Echt superlekker gegeten!
Op dinsdag hadden we een wedstrijd bij MWC een van de beste teams in basketball in Oklahoma. In de JV game werden we tot ongeveer halverwege in het 3de kwart weggespeeld we lagen 25 punten achter. Toen de refs een slechte beslissing maakte, werd een van onze spelers behoorlijk geïrriteerd en toen hij een kans op een lay up kreeg, dunkte hij, hier zat zoveel kracht achter dat hij het systeem van slag kreeg! De buzzer bleef afgaan en dit moest hersteld worden… Het was echt gaaf om te zien. Daarna kwamen we terug tot 3 punten met ongeveer 30 seconden te gaan, helaas lukte het niet nog de wedstijd te winnen. Ons varsity verloor ruim.

Vrijdag speelden we tegen Southmoore, de andere grote rivalry, deze school is pas een aantal jaar geleden geopend en schijnt een aantal spelers gerecruit te hebben die anders naar Moore zouden gaan. Ons jv verloor bij 2 punten we misten een laatste seconde schot, echt balen. Hun coach zei tegen een van onze spelers (een sophomore, 2e jaars die de dag ervoor een laatste seconde schot raak schoot in de sophomore game): Where’s all the hoopla at now? Omdat onze sophomores de dag ervoor zo blij waren, gewonnen te hebben. Dit zorgde voor nog een behoorlijke extra motivatie voor varsity om te winnen. Daarnaast speelde onze point guard vorig jaar nog voor Southmoore, maar hij verhuisde. Hij wilde dus erg graag winnen.
De varsity game was een hele goede wedstrijd, southmoore kwam in het begin op een ruime voorsprong maar onze point guard had een goede wedstrijd en raakte behoorlijk wat 3 pointers. Daarnaast was er nog een speler die erg goed speelde. We kwamen terug en op voorsprong. Één speler van Southmoore speelde echter een fantastische wedstrijd, hij scoorde iets van 35 punten… Waarvan in het 4de kwart een schot vallend van achter het backboard!!!! Echt niemand van Moore wist hoe te reageren… Terwijl de Southmoore side gek werd! Uiteindelijk werd de wedstrid pas in 2e overtime beslist. Wij wonnen, het was echt gaaf. Toen de spelers de kleedkamer uitkwamen en de trap opliepen stond iedereen daar nog te klappen. Echt gaaf om mee te maken!

• 07 Februari 2011 - 19:57

Aniek:

leuk!
    die foto's van die monstertrucks, super vet!
    xx

• 08 Februari 2011 - 00:35

Ries:

Hoi,
    Da ziet d'r wae mooi uut, die monstertrucks, 'k wist nie da die zo hroot bin, di eije we een ladder vo nodig om d'r in te klimmen. En 't is net asof ze over Dinkytoys eene rieje en kleine poppetjes ste d'r vo! Leuk!

Nou de hroete wea mea!

• 10 Februari 2011 - 22:21

Karin:

Ha die Jip wat een lekker lap tekst weer. En ja...wij hebben jou ook gemist met kerst en met oud en nieuw. Over 10 weken komen we al naar je toe. Dat wordt nu echt aftellen. Enne dan gaan we ook vast en zeker allemaal leuke dingen doen.
    xx karin