Redneck Sledding!!! - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu Redneck Sledding!!! - Reisverslag uit Norman, Verenigde Staten van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu

Redneck Sledding!!!

Door: jipleendertse

Blijf op de hoogte en volg Jip

06 Maart 2011 | Verenigde Staten, Norman

Die zaterdag hadden we een quinciera (half januari). Dit is een Mexicaans feest voor een meisje haar 15de verjaardag. Het was een vriendin van Sara en omdat die niemand kon vinden voor haar ‘begeleiding’ liet ik me over halen om dit te doen. Wat onder andere betekende dat ik een aantal walsen moest doen… Verbazingwekkend genoeg ging het eigenlijk best goed! De training voor de walsen waren niet heel super om te doen. Maar de dag zelf was wel gaaf en gezellig!

Op zondag gingen we naar een rodeo met ook Caleb en zijn broertjes en zusje. Het was wel gaaf om een rodeo mee te maken! Echt leuk om te zien. Het afsluitende onderdeel was niet zo goed als normaal begreep ik. De stieren waren niet heel erg aggresief en vielen niemand aan… Gekke Amerikanen! Dit was wel echt iets wat je minstens één keer moet meemaken als je een jaar in Oklahoma woont! Wat wel echt apart is dat vrijwel iedereen die naar de rodeo gaat zelf als een cowboy of cowgirl is aangekleed. Steve hierbij inbegrepen.

Op maandag gebasketbald en ’s avonds uit eten geweest bij Steve’s werk, een leuke dag!
Op dinsdag speelden we met basketball tegen Edmond Memorial. Voor varsity is dit het enige team in Oklahoma dat nog geen wedstrijd verloren heeft in onze klasse. Vrijwel de hele wedstrijd gaat het gelijk op en met nog 4 minuten te gaan staan we maar 2 punten achter. De laatste vier minuten lukt het helaas niet en uiteindelijk verliezen we toch redelijk ruim.

Op donderdag valt er eigenlijk maar een heel klein beetje sneeuw. Toch kunnen de schoolbussen vanwege een laagje ijs eronder niet rijden. We hadden dus een dag geen school! Caleb en ik hadden eerder een autokap van steve’s werk mee naar huis genomen. Hier hadden we een touw als handvat aan vastgemaakt en vervolgens hebben we dit achter de fourwheeler gehangen met een touw. Terwijl de fourwheeler in 2de versnelling een bochtje maakte vloog de ‘carhood’ door de bocht, soms bijna helemaal om de fourwheeler heen. Dit was zo ontzettend gaaf om te doen! De hele dag op deze manier aan het sleeën geweest. Er is ook een speciale manier voor deze vorm van sleeën namelijk REDNECK SLEDDING! Een van de gaafste dingen die ik ooit gedaan heb! Deze dag was misschien wel de leukste tot nu toe van het jaar!

Op vrijdag en zaterdag hadden we een basketball toernooi bij onze eigen school. Omdat ik een senior ben, was ik vrijdag de hele dag vrij van school voor dit toernooi! Heerlijk, helaas had ik wel behoorlijke last van mijn rug van het redneck sledding. Een paar keer trok Sara haar fourwheeler te snel op na een bocht waardoor het touw een ruk gaf. Dit voelde ik de dag erna behoorlijk. Op zaterdag heb ik ongeveer een minuut gespeeld in de jv’s basketballwedstrijd. Omdat Moore’s jv en varsity de eerste wedstrijd verloren en de tweede wonnen stond voor maandag MOORE-MOORE JV gepland! Onze coach besloot deze wedstrijd niet te laten spelen uit angst voor blessures en rivaliteit binnen het team, helaas!

Op woensdag werd ik uit mijn 4de uur gehaald, Sherry was op school. Ik schrok behoorlijk toen ik zag dat Sara bij haar was en aan het huilen was. Sherry’s moeder bleek een stroke (=beroerte) te hebben gehad. Echt een heel erg vervelende dag en de weken erna werden hier ook best door beïnvloed. Erg vervelend, gelukkig gaat het inmiddels weer een stuk beter met haar en is ze weer thuis. Ze zal wel nog behoorlijk lang moeten opknappen.
Op donderdag ben ik uit school naar de buren gegaan en heb ik daar een film gekeken. Iedereen was verder bij het ziekenhuis. Op vrijdag speelden we uit bij Del City, een van de betere teams in basketball. JV begon de wedstrijd niet erg goed en leek te gaan verliezen tot we halverwege het derde kwart door hun pressure heen begonnen te breken en uiteindelijk bij ruim 15 punten wonnen, gaaf! Varsity kon helaas niet hetzelfde doen en verloor de wedstrijd behoorlijk ruim
(eind januari).

  • 06 Maart 2011 - 18:30

    Aniek:

    leeuk, die foto's hihi super leuk!

  • 06 Maart 2011 - 21:20

    Peter:

    Ha boy, dat zijn weer mooie avonturen. Ik wist wel dat je net zo goed kan walsen als je vader. Ook gave foto van de cowboy truc!

  • 09 Maart 2011 - 15:52

    Opa EnOma Zeeland:

    Lieve Jip,
    Weet je dat je "tante's"ook ,toen er sneeuw lag in Dec.van de dijk gleden
    op een stevig stuk plastic,dat was lachen,hoor!
    Leuk de foto's van de rodeo ,sjiek
    zeg,het dansen met de dames in de mooie jurken.
    liefs.


  • 11 Maart 2011 - 03:21

    Peter:

    Flying Dutchman! Ha Jip, zit naar het radioverslag te luisteren. Je komt er net in: De verslaggever: 'Here comes the big Dutchman! Let's call him the flying dutchman. He does move up and down the field pretty good'. Helaas wel 1-3 achter.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Norman

Highschool year!

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2011

I'm coming home!

13 Juli 2011

Afscheid

30 Juni 2011

Graduation!

05 Juni 2011

twee weken met mijn ouders en zusje

29 Mei 2011

familie en prom
Jip

Deze keer hou ik een blog bij over mijn belevenissen in Nieuw Zeeland en Australië. Ik reis eerst twee weken door Nieuw Zeeland om daarna een half jaar in Melbourne te gaan studeren.

Actief sinds 02 Juli 2010
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 56542

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 04 Augustus 2015

Semester in Australië

03 Augustus 2010 - 30 November -0001

Highschool year!

Landen bezocht: