de reis - Reisverslag uit Maarssen, Nederland van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu de reis - Reisverslag uit Maarssen, Nederland van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu

de reis

Door: jipleendertse

Blijf op de hoogte en volg Jip

05 Augustus 2010 | Nederland, Maarssen

En nu mijn eerste stukje vanuit Amerika, waarin ik mijn reis en mijn eerste dag hier ga beschrijven. Eerst moest ik veels te vroeg, om kwart over mijn 4, mijn bed uit om naar schiphol te gaan. Daarna ingecheckt op de vlucht van Frankfurt naar D.C. met een plaats voor een muur waardoor ik flink wat extra beenruimte had, gelukkig! Als laatste voor ik ging nog even wat gedronken en een saucijzenbroodje gegeten. Daarna moest ik afscheid nemen. Wat een rotmoment! Vervolgens door de douane op weg naar het vliegtuig. Dat ging goed, ik was er zo doorheen. Vervolgens nog een tijdschrift gekocht om wat te doen te hebben. Daarna de eerste vlucht, een uurtje van Amsterdam naar Frankfurt. Na een goede snelle vlucht van een uurtje waren we daar. Mijn bagage was al doorgelabeld naar Oklahoma, en omdat de vlucht naar D.C. met dezelfde maatschappij was als naar Frankfurt hoefde ik mijn bagage niet op te halen. Om naar de juiste vertrekgate te komen moest ik voor mijn gevoel ontzettend ver lopen, het was ongeveer op het hele andere eind van het vliegveld. De vlucht van Frankfurt naar D.C. was eerst flink verlaat bij de gate en vervolgens moest het wachten op toestemming om over Frankrijk te vliegen. We vertrokken dus met iets meer dan een uur vertraging. In het vliegtuig zat ik naast een Duitse uitwisselingsstudent van EF die ook een Highschoolyear ging doen, daar dus wat mee gepraat. Ook met iemand uit D.C. die een half jaar in Parijs gewoond had behoorlijk lang gepraat. Slapen lukte niet, dus met muziek en een boek de vlucht doorgekomen. Flink verlaat op D.C. aangekomen, gelukkig had ik 5 uur overstaptijd, waarvan ik er dus 1 kwijt was. Er waren een aantal Duitse EF studenten die echter hun vlucht misten.
Vervolgens door de USA security.... Voordat ik bij het loket van visum en paspoortcontrole kwam, worden deze al even kort gecontroleerd. Nadat ik redelijk lang gewacht had in de rij en je eindelijk aan de beurt bent, was ik daar na ongeveer 5 minuten bezig. Toen ik verteld had dat ik een Highschoolyear ga doen, kreeg ik de vraag: wat ga je op highschool doen.... ja naar highschool gaan. Tsjaa, wat moet je anders zeggen...
Ik hoefde van mijn vingerafdruk alleen mijn rechterhand te geven. Blijkbaar vonden ze het wel genoeg dat de rest pas 2 keer in het systeem zit. Vervolgens moet je nog een keer door een controle aan de hand van een papier met de spullen die je bij je hebt. Random worden er dan mensen uitgekozen die voor extra controle moeten, aangevuld met mensen die aangegeven hebben bepaalde dingen bij zich te hebben.
Natuurlijk had ik het geluk om een van de gekozen mensen te zijn. De mensen voor mij moesten allemaal hun hele bagage openen om het te laten controleren. Toen ik aan de beurt was en ik op de vragen aangaf, geen groente, fruit, vlees of vis bij me te hebben en als eten alleen krentenbollen en stroopwafels bij me te hebben, mocht ik doorlopen. Gelukkig! Vervolgens moest mijn koffer op een band om doorgestuurd te worden naar Oklahoma. Daarna moest ik nog een keer door security, op het vliegveld, tussen twee vluchten... Nou ja, het moet maar...
Daarna een chickenburger gegeten op t vliegveld. Bij de balie voor de vlucht een stoel bij de nooduitgang geregeld. De man achter de balie zijn overgrootouders ofzo kwamen uit NL, nog even met deze man gepraat. De vlucht naar Oklahoma vertrok precies op tijd, in t vliegveld gepraat met een vrouw uit Australië, en 3 uur later had ik 20 minuutjes geslapen en kwam ik precies op tijd aan in Oklahoma! Bij de bagageband kwam ik mijn gastgezin tegen! Daarna, nog een cheeseburger gehaald bij de take-off, ik had toch wel honger. Na iets van driekwartier rijden waarvan t laatste stukje over onverharde weg kwamen we bij het huis! Een erg mooi huis, met reusachtige tuin en mijn kamer is mooi. Er hangen foto's vanuit mijn application in mijn kamer... Na nog wat gepraat te hebben ga ik eindelijk naar mijn bedje toe... Over de gisteren schrijf ik later wel, ik vind het zo wel mooi geweest. Hoop dat het niet te saai is om te lezen.

grtz

  • 05 Augustus 2010 - 17:56

    Aniek:

    he jip!
    leuk dat je een stukje hebt geschreven.

    liefs.

  • 05 Augustus 2010 - 18:09

    Hans & Tineke:

    Lieve Jip,

    Leuk dat je al wat geschreven hebt en over je reisdag en je belevenissen te lezen!! Fijn dat je goed bent aangekomen bij je gastgezin en nu alles daar verkennen! Veel plezier en enjoy!!!!
    Veel liefs
    H&T

  • 05 Augustus 2010 - 19:27

    Karin:

    Hey Jip, Leuk je uitgebreide reisverhaal! Ik kijk uit naar het volgende verhaal.

  • 05 Augustus 2010 - 20:11

    OpaOmaHa:

    Dat was een mooi echt reisverhaal en zeker niet saai om te lezen, we genoten ervan, knap gedaan hoor!

  • 05 Augustus 2010 - 20:39

    Opa En Oma Zeeland:

    Lieve Jip,
    Leuk,je verhaal te lezen,
    zo kunnen we ons een beetje voorstellen
    ,hoe je reis was.

    Liefs.

  • 09 Augustus 2010 - 16:47

    :

    ja strenge security he, mja jij stak wss boven iedereen uit dus ja dan wordt je er makkelijk tussenuit gepikt xD
    maar nee was zeker niet saai om te lezen, ik blijf toch wel jaloers dat ik er niet ben hoor.
    looking forward to your next blog :D

    Nickos;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Maarssen

Highschool year!

Recente Reisverslagen:

23 Augustus 2011

I'm coming home!

13 Juli 2011

Afscheid

30 Juni 2011

Graduation!

05 Juni 2011

twee weken met mijn ouders en zusje

29 Mei 2011

familie en prom
Jip

Deze keer hou ik een blog bij over mijn belevenissen in Nieuw Zeeland en Australië. Ik reis eerst twee weken door Nieuw Zeeland om daarna een half jaar in Melbourne te gaan studeren.

Actief sinds 02 Juli 2010
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 56512

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 04 Augustus 2015

Semester in Australië

03 Augustus 2010 - 30 November -0001

Highschool year!

Landen bezocht: