Op bezoek bij Ruben in Dunedin! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu Op bezoek bij Ruben in Dunedin! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Jip Leendertse - WaarBenJij.nu

Op bezoek bij Ruben in Dunedin!

Door: Jip Leendertse

Blijf op de hoogte en volg Jip

09 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Dunedin

De vrijdagochtend dat ik naar Dunedin ga druk ik nog een keertje op snooze als de wekker gaat. Dit betekent dat ik moet haasten om op tijd bij de bus te zijn. Gelukkig ben ik nog op tijd bij de bus en dan begint de vier uur durende busreis. Halverwege de busreis komen op een stop de twee Australiërs aan boord die ik in Doubtful Sound ontmoet heb. Het is leuk hun weer te spreken! Rond half 1 ’s middags komen we in Dunedin aan, het is niet moeilijk om Ruben te vinden. Nieuw Zeelanders zijn over het algemeen niet heel lang en iemand van 2 meter met een oranje sjaal om valt op. Ik ontmoet ook twee van zijn huisgenoten, Simon en Lilly zijn meegekomen om mij op te halen. Simon heeft een auto waarmee we naar hun huis toe rijden. Onderweg stoppen we om boodschappen voor de lunch te doen. Bij het huis aangekomen blijkt dat ik dit weekend in de kamer van Rachel, de derde huisgenoot mag slapen. Zij slaapt dit weekend op de kamer bij Lilly. Ik word ontzettend gastvrij ontvangen, niet alleen door Ruben maar ook door zijn huisgenoten. Vanaf de veranda van het huis is er een mooi uitzicht over de baai waar Dunedin aan ligt. We eten een heerlijke omelet als lunch en daarna maken Ruben en ik een wandeling door Dunedin waarbij hij mij de stad laat zien. We stoppen een uurtje in een cafétje voor koffie, thee en een stukje taart terwijl we voor de regen schuilen. Het is ontzettend gezellig en ondanks dat ik Ruben twee keer ontmoet heb (in 1995 en zes jaar geleden), voelt het als weer spreken van een vriend die je lang niet gezien hebt.

Die avond gaan Lilly, Simon, Ruben en ik uit eten bij een Chinees restaurant. Dit is een BYO (Bring Your Own) restaurant. Dit houdt in dat je in de supermarkt een fles wijn koopt en deze vervolgens meeneemt naar het restaurant. We eten erg lekker en gaan daarna nog naar de kroeg. Het is een flink stuk later op de avond als we de taxi naar huis nemen. De volgende ochtend wordt iedereen iets minder snel wakker. Na de lunch gaan Simon, Ruben en ik met de auto naar Otago Peninsula, een schiereiland. Eerst gaan we naar een uitzichtpunt, het uitzicht over zowel de baai als de oceaan rond Dunedin is schitterend. Daarna gaan we naar een strand verderop. Om bij het strand te komen moeten we eerst een steil zandduin af (natuurlijk rennen!). Op dit strand schijnen vaak zeeleeuwen te liggen en als we een stuk gelopen hebben zien we ze inderdaad. De rotsen aan het einde van het strand liggen helemaal vol met de zeeleeuwen. Als een zeeleeuw rechtop staat dan is het duidelijk waarom ze zeeleeuwen heten, met de borst vooruit zien ze er majestueus uit. Dit verandert onmiddellijk als ze proberen te lopen, klunzig flipperen ze over de rotsen. Na de zeeleeuwen bekeken te hebben gaan we door naar een kasteeltje. Ze hebben hier erg mooie tuinen omheen waar we rustig doorheen struinen en ook een tijdje op het gras liggen. Ruben heeft zijn ukelele meegenomen en begeleidt onze wandeling met vrolijke deuntjes. We sluiten de middag af door op de weg erg lekkere fish en chips te halen. Die avond kijken we de beide ‘Jumpstreet’ films en Skype ik met het thuisfront.

Op zondag maken Simon, Ruben en ik een wandeling naar de hoogste heuveltop in de omgeving. Na iets minder dan een uur lopen komen we hier aan en het uitzicht is echt prachtig. Op de terugweg lopen we nog een stuk om langs de ‘organpipes’. Dit is een uit lava ontstane rotsformatie die bestaat uit lange balken die aan elkaar vast zitten. Het laatste stuk rennen we naar beneden waarna de voeten uit kunnen rusten in een koud beekje. Die avond organiseren ze bij Ruben thuis een dineravond waarbij een aantal vrienden langskomen. Iedereen kookt een gerecht en neemt wat te drinken mee. Tijdens de voorbereiding zijn we met zijn vijven tegelijk aan het koken en is het al ontzettend gezellig. Dat blijft het de rest van de avond met onder andere veel livemuziek. Het is vrij laat als we naar bed gaan. De volgende dag vertrek ik weer uit Dunedin en ga ik naar Timaru toe om daar eerst een paar dagen bij Marthy en Geoff te verblijven. Mijn laatste twee nachten in Nieuw Zeeland slaap ik dan bij Annelies. Het was echt een super gezellig weekend bij Ruben in Dunedin in een mooie omgeving!

  • 02 Maart 2015 - 17:57

    Aniek:

    Leuk!

  • 02 Maart 2015 - 23:03

    Peter:

    Mooi om over jullie herontmoeting te lezen! wat vonden ze in Dunedin van >4 meter boys (2 x 2)?

  • 03 Maart 2015 - 22:25

    Janny En Geert Ringerwöle:

    Hallo Jip,

    Zo te lezen heb jij het erg naar je zin!
    Geniet er maar van nu het nog kan.
    Later wacht ook jou het werk in de maatschappij.
    Vanuit Franeker wensen we jou nog veel plezier en mooie dagen toe samen met je vrienden.

    Met de hartelijke groeten uit Europa en Nederland in het bijzonder.

    Janny en Geert Ringerwöle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jip

Deze keer hou ik een blog bij over mijn belevenissen in Nieuw Zeeland en Australië. Ik reis eerst twee weken door Nieuw Zeeland om daarna een half jaar in Melbourne te gaan studeren.

Actief sinds 02 Juli 2010
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 56503

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 04 Augustus 2015

Semester in Australië

03 Augustus 2010 - 30 November -0001

Highschool year!

Landen bezocht: